رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ساخت پالایشگاه میانکاله در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح است و ریاست جمهوری باید تصمیم بگیرد

علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آمل در گفتگو با خبرنگاران در خصوص ساخت پالایشگاه در مازندران با بیان اینکه من نظر خاصی در ارتباط با این پرونده به‌عنوان فرد ندارم، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دستگاه تخصصی است که موضوعات را در قالب یک فرایند بررسی و اظهار نظر می‌کند.

او افزود: موضوع ساخت پالایشگاه در مازندران با توجه به روندی که انجام شده در کمیسیون زیربنایی دولت است و رئیس جمهور تصمیم نهایی را می‌گیرد و ما تابع آن هستیم.

سلاجقه ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نا زمانیکه کار دست ما بود نظر خود را اعلام کرد و اکنون از حوزه ما خارج شده است و ریاست جمهوری باید تصمیم بگیرد.

معاون رییس جمهوری  در پاسخ به این پرسش که آیا پالایشگاه در مازندران ساخته می شود یا خیر؟، گفت: مردم مطالبه‌ای دارند و می‌خواهند که این مطالبه هم سبب توسعه به نحو مطلوب شود و هم محیط زیست در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زیر ساخت‌ها در کشور با مشکل مواجه است و  اگر ناترازی انرژی یا در برخی بخش ها بوجود می‌آید به دلیل وجود همین مشکلات است، افزود: ما مبتنی بر اصول علمی و قواعد موجود در محیط زیست اعلام کردیم بن بستی وجود ندارد و دنبال راهکار هستیم که اتفاق بیفتد اما در نهایت دولت باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

بهره برداری از ۵۷ طرح ملی در حوزه محیط زیست
سلاجقه گفت: ۵۷ طرح ملی در حوزه محیط زیست شامل آزمایشگاه، پاسگاه‌های محیط زیست، پایگاه‌های اطفای حریق و تصفیه خانه واحد‌های صنعتی بهره برداری شد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در مازندران کار‌های خوبی در حال اجرا است، افزود: در دولت مردمی ایجاد تصفیه خانه اولویت اول ایجاد صنعت و معدن کاوی است که دستاورد مهمی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در منابع آبی مشکلاتی در کشور وجود دارد که با بازچرخوانی آب می‌توان بخشی از مشکلات این بخش را برطرف کرد و بنا داریم چاه‌های آب از حوزه و چرخه صنعت خارج شود و درحوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
هیچ کارخونه و پالابشگاهی نباید تو شمال زده بشه