پتروشیمی میانکاله با داشتن بسیاری از مجوز‌ها از دستگاه‌های مختلف، با تایید نهایی سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند احداث شود.

عطا الله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت:اداره کل محیط زیست مازندران در صدور مجوز‌های در سطح ملی مثل پالایشگاه ها و پتروشیمی ها تفویض اختیار نیست به همین دلیل در خصوص ساخت پالایشگاه مازندران بلافاصله موضوع به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع داده شده است تا سازمان  موضع گیری نهایی کند.

او افزود: سازمان محیط زیست معتقد است این طرح باید مجوز‌ نهایی محیط زیستی را می‌گرفت و چون مجوز نهایی نگرفته است فنس کشی آن توسط دادستان کشور متوقف شده است.

 کاویان ادامه داد: محلی که برای ساخت پتروشیمی میانکاله در نظر گرفته شده است حدود ۴ هزار و ۲۰۰ متر از پناهگاه حیات وحش و تالاب میانکاله فاصله دارد و با داشتن بسیاری از مجوز‌ها از دستگاه‌های مختلف، با تایید نهایی سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند احداث شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: سازمان بازرسی کشور پیرو دستور رییس جمهور به موضوع احداث این پالایشگاه وارد شده و بررسی کرده است.

او  با بیان اینکه سرمایه گذار برخی مجوز‌های آب، برق گاز و  قرارداد تخصیص زمین از منابع طبیعی و امور اراضی را دریافت کرده است، ادامه داد: سازمان بازرسی با این شرایط پیشنهاد کرد با توجه به اینکه این موارد در گذشته صورت گرفته است مساعدت لازم با سرمایه گذار این طرح انجام و پالایشگاه پتروشیمی در نقطه دیگری از استان مازندران احداث شود.

کاویان گفت: اینکه مسیر اجرایی آن چه پیش خواهد رفت باید دید در سطح ملی رییس جمهور، رییس قوه قضاییه و سازمان محیط کشور چه تصمیمی برای احداث پالایشگاه پتروشیمی مازندران خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: این پتروشیمی با عنوان امیرآباد مازندران بود که مکاتباتی با محیط زیست صورت گرفته مبنی بر اینکه موافقت اصولی آن به پتروشیمی گهرمازندران تغییر نام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ تير ۱۴۰۲
داره کل محیط زیست مازندران در صدور مجوز‌های در سطح ملی مثل پالایشگاه ها و پتروشیمی ها تفویض اختیار نیست به همین دلیل در خصوص ساخت پالایشگاه مازندران بلافاصله موضوع به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع داده شده است تا سازمان موضع گیری نهایی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۲
بهترین راه در صورت صدمه زدن به زیستگاه که نظر کارشناسان زیست محیطی مهم است که قوه قضاییه گفتند پیشنهاد دولت است اما اجرایی شدن. رأی قوه قضاییه در صورت مخالف بودنخ محیط زیست و ... البته حیف از چنین پروژه ای از شهرستان بهشهر خارج شود مکان بین زاغمرز تا بهشهر زیادی است جایگاهی زودتر کارشناسی بشه و معرفی بشه تا سو استفاده بعضی ها بودجه و پروژه همانجا انجام بشه کار و اشتغال جوانان و پیشرفت بهشهر تأثیر مستقیم داره
آرزوی موفقیت برای مردم و دوستان بهشهری
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۵:۲۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
به سلامتی اسمم براش گذاشتین
پس کار تمومه
Iran (Islamic Republic of)
فرخ ولی زاده
۱۴:۲۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
سلام.میشود تدابیری اتخاذ کرد که محیط زیست هم آسیب نبیند خواهش میکنم جلوی صنعت مازندران را نگیرید بزارید ما از این فقر بیرون بیایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کسی که اجازه ساخت داد باید در نزد خدا پاسخ دهد جانوران گیاهان و حشرات و ماهی های ودیگر چیزهای که آدم از آن بی خبر است
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۹:۰۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
مردم عادی میخوان تو زمین کشاورزی خودشون یه اتاق بسازند مجوز نمیدید و میاین به بهانه تغییر کاربری خراب میکنید انوقت چطور میخواین مجوز ساخت پتروشیمی تو اراضی ملی و حساس میانکاله را بدید واقعا خجالت نمیکشید بقول دوستمون این همه زمین بدرد نخور داریم برید اونجا پتروشیمی بسازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
مگر از دو سال پیش تاکنون چه اقدامی صورت گرفته که محیط زیست نظرش عوض شده لابد با حیوانات مشورت شده آنها هم گفته اند طوری نیست بگذارید پتروشیمی احداث بشه خودمون یه طور با صاحبش کنار میایم یا لااقل یک دنگش رو زده به نام آقای شیر این وسط هم سر خر اسب لک لک گاو پرندگان هم بی کلاه مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چه اجباری است که پتروشیمی آنجا احداث شود مگر بندر ماهشهر برای همین کار نیست بحث اشتغال زایی است خب شما با این کار ۱۰۰ شغل درست میکنید و هزار شغل و محیط زیست را می سوزانید به چه قیمت فقط برای مشتی دلار صادراتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چند پتروشیمی باید مثال زد که محیط زیست اطراف آن به یغما رفت ناشی از جانمایی غلط پتروشیمی شازند اراک، پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی لردگان و... تو را به خدا به فکر نسل اینده هم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
ما اینهمه کویر و زمین غیر حاصلخیز داریم نمیگم سمنان یا قم توی همین استان بغل دستی خودمون یعنی گلستان، 200 کیلومتر به طرف شرق بریم وسط بیابانه آخه چرا باید وسط چراگاه چندین هزار ساله دامها وسط محیط زیست بکر مازندران این تاسیسات بنا بشه واقعا چرا به چه قیمتی و با چه هدفی میخواهید زیستگاهی مثل میانکاله رو تو خطر بندازید واقعا به فکر اشتغال هستید؟؟؟ یعنی هیچ راهی برای ایجاد اشتغال جز نابودی محیط زیست ما نیست آخه چرا نمیتونید یک تصمیم درست بگیرید فقط همین سوال رو پاسخ بدید چرا اینجا؟؟ چرا در این نقطه؟ چرا اینهمه اصرار و اصرار که همینجا ؟؟؟ چرا 200 کیلومتر تغییر مکان نمیدید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
هیچ کس نمی‌فهمه فقط تو میفهمی گفتن ۴ هزار و۲۰۰ متر از تالاب فاصله هست و مجوز های محیط زیستی رو اخذ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
با دادن مجوز به احداث این پتروشیمی جنایتی بزرگ در حق محیط زیست و حیات وحش انجا خواهد شد مگر حیوان ها چه گناهی کرده اند که بشر باید تا نزدیک ترین جای زندگی انها نفوذ کند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۳۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
سواحل مازندران مساعد انواع برج سازی و تولیدیها و تجارت و ترانزیت و کارخانجات و شهر و شهرکهای اقتصادی و بنادر پر رونق و کشتی‌سازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
قطعا ساخت پتروشیمی ب محیط زیست میان کاله اسیب جدی میرساند چرا متوقف نمی کنید چرا رانت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
پول پول پول .......... برای حرف مردم تره خورد نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
آخه میانکاله پتروشیمی میخواد با اون‌ عقلتون میتونستید همون هزینه رو‌تو گردشگری بکنید گندم نزنید به محیط زیست بکر اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
به خدا پناه ببرید تا از این همه گناه در امان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
همه باید بخدا پناه ببریم از کم کاری نه از ساخت شهرها و شهرک‌های صنعت و تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
با ساخت پتروشیمی محیط زیست را نابود نکنید
آخرین اخبار