رئیس پلیس فتا استان ایلام خبر داد

خودداری از بارگذاری فایل‌های شخصی بر روی گوشی‌های همراه در راهپیمایی اربعین

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: زائران از بارگذاری فایل‌های شخصی در گوشی‌های همراه در راهپیمایی اربعین حسینی خودداری کنند. 

سرهنگ علی رضا یعقوبی، رئیس پلیس فتا استان ایلام در در خصوص عدم نگهداری تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی و تصاویر اسناد و مدارک هویتی بر روی گوشی همراه زائران در طول مسیر داخل و خارج از کشور هشدار داد.

وی اضافه کرد: زائران گرامی مراقب باشند تصاویر شخصی خود را در روی گوشی نگهداری نکنند و حتی‌الامکان محتوای شخصی را ضمن رمزگذاری، بر روی فلش مموری یا سایر ابزار‌های ذخیره سازی خارجی منتقل نمایند تا در صورت مفقود شدن گوشی همراه از تصاویر شخصی آن‌ها سواستفاده نشود و حریم شخصی آنان به خطر نیفتد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به خطرات وای فای رایگان نیز عنوان داست: زائران گرامی هنگام اتصال به وای فای رایگان از انجام تراکنش مالی یا ارسال تصاویر شخصی خودداری نمایند چرا که احتمال دسترسی به اطلاعات آن‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین تعدادی از دست فروشان مستقر در شهر ایلام و مهران نیز با استفاده از اسکیمر، اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان را کپی می‌کنند که لازم است زائران گرامی از تحویل کارت بانکی و رمز آن به دستفروشان جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در پایان اعلام کرد: چنانچه زائران گرامی در طول مسیر نیاز به مشاوره و یا حتی شکایت داشتند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.