مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام خبر داد

مشارکت یک هزار دانش آموز در خدمات دهی به زائران اربعین

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از مشارکت یک هزار دانش آموز در خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین خبر داد.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت:۱۸ هزار زائر از آغاز تردد زائران در مرز مهران تاکنون در مدارس شهرستان مرزی مهران اسکان یافته اند.

درویشی بیان کرد: این زائران در ۳۰ فضای آموزشی مهیا شده در مهران اسکان یافته اند.

وی افزود: به منظور خدمات دهی هرچه مطلوبتر به زائران از ظرفیت ۱۳۰ مدرسه در سراسر استان استفاده شده است تا زمینه اسکان میهمانان سیدالشهدا  فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: شماری از مدارس نیز در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است تا با استفاده از آن‌ها به زائران خدمات دهی داشته باشند.

درویشی ادامه داد: همچنین امکان پارک خودرو‌های زائران به تعداد روزانه ۲ هزار خودرو در فضا‌های آموزشی مهران فراهم شده است.

به گفته وی، همچنین امسال از ظرفیت دانش آموزان استفاده شده و این افراد که عمده آن‌ها از اعضای شورای بسیج دانش آموزی و مدارس استعداد‌های درخشان هستند در بسیاری از موکب‌ها با عنوان راهنمایان استقبال از زائران حسینی فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به مشارکت یک هزار دانش آموز و یک هزار فرهنگی در خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال گفت: یکی دیگر از مهمترین فعالیت این افراد پاکسازی محیطی در مرز مهران خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین فراخوان خادمین اربعین ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا ویژه مدارس شاهد اعلام که با استقبال مواجه شده و تاکنون شمار زیادی در این طرح ثبت نام کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.