مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

صادرات صنایع دستی ایران ۳۰۰ میلیون دلار در سال اعلام شد

عسگرپور گفت: میزان صادرات صنایع دستی در کشور ۳۰۰ میلیون دلار بوده که عمده صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و عراق می‌باشد.

محمدحسین عسکرپور مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست تخصصی سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در تربت حیدریه گفت: البته با در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت‌های خوب چه به لحاظ نیروی انسانی ماهر و چه از حیث تنوع تولیدات در کشور، این رقم بسیار ناچیز است.

او افزود: بر این اساس بنا داریم در برنامه هفتم توسعه، به دنبال طراحی زیست‌بوم صنایع‌دستی در راستای توسعه و ترویج این هنر در کشور هستیم.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این بدان معناست که باید چرخه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی را با توجه به وضعیت هنرمندان، صنعتگران و صادرکنندگان کامل کنیم تا هنرمندان بتوانند محصولات جدید و کارآمدی تولید و روانه بازار کنند.

عسکرپور در بخش دیگری با اشاره به وجود حدود ۵۲۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در کشور که اکنون در ۲۹۹ رشته فعالیت دارند، بیان کرد: اقدام دیگر ما برای حمایت از این عزیزان توسعه بیمه و به خصوص بیمه تکمیلی است که در دولت سیزدهم اجرا شده‌است.

او تصریح کرد: زمینه استفاده هنرمندان از طرح بیمه روستایی و عشایری فراهم آمده و همچنین در بحث بیمه تکمیلی با شرکت‌های مختلف بیمه‌گذار رایزنی و قیمت گرفتیم تا رقابتی نیز بین آن‌ها فراهم آید.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه نیز به خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته دولت نخستین نشست تخصصی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان را در تربت‌حیدریه برگزار و در حاشیه آن نمایشگاهی از نمونه کار‌های هنرمندان صنایع دستی این خطه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

او افزود: قرار است نشست تخصصی با حضور ۴۰ هنرمند مطرح استان در فرمانداری تشکیل شود، همچنین برای شرکت‌کنندگان در این نشست، تور یکروزه گردشگری معدن و به خصوص عقیق تربت‌حیدریه و نیز راه‌اندازی بانک اطلاعاتی ثبت اطلاعات هنرمندان صنایع دستی را، در برنامه داریم.

بنا به اظهار رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه اکنون هزار و ۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در این خطه شناسایی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار