دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: برای سرعت گرفتن نهضت خانه سازی در کشور باید حمایت های لازم از بخش خصوصی همچون پرداخت تسهیلات ساخت مسکن انجام شود.

پرداخت تسهیلات ساخت یکی از مهم ترین عوامل در بهبود وضعیت بازار مسکن به شمار می رود که در این زمینه باید تمامی بخش ها و دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد رونق تولید در بازار مسکن باشیم. 

در همین رابطه فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: بسیاری از سازندگان مسکن در حال حاضر چشم انتظار پرداخت تسهیلات ساخت هستند و با وجود آنکه بازار تولید و عرضه مسکن تقویت شده است اما برای تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن باید منابع مالی لازم از سوی بانک ها به آنها پرداخت شود.

او تاکید کرد: بازار مسکن در شرایط کنونی با تقویت بخش خصوصی بهبود می یابد که این اقدام به پیگیری بیشتر وزارت راه وشهرسازی ، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نیاز دارد. طبق بررسی های صورت گرفته تنها بانک مسکن همکاری لازم را در زمینه پرداخت تسهیلات داشته است و امیدواریم با دستور رئیس جمهور سایر بانک ها هم به این بخش بپیوندند.

پور حاجت اظهار کرد: با توجه به آنکه هنوز کمبودهایی در حوزه تولید مسکن در کشور وجود دارد باید برای جبران این کمبودها تمامی بخش ها پای کار بیایند تا نهضت خانه سازی در کشور هرچه سریعتر اجرایی شود.

در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، رئیس جمهور مجدد بر پرداخت تسهیلات ساخت به ویژه تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به پروژه های نهضت ملی مسکن توسط بانک ها تاکید  کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار