نوروزی گفت: هدف‌گذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چهار میلیون نفر تا پایان دولت سیزدهم است.

مجتبی نوروزی در سفر به شهرکرد در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم توسعه دانش مهارت برای کارجویان و شاغلان است تا با ارائه آموزش به شاغلان مهارت آنها، امنیت شغلی و ثبات شغلی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تعداد مهارت‌آموزان افزایش چشمگیری داشت، افزود: برنامه و هدف‌گذاری امسال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ۲ میلیون نفر است که برای ۱۹ گروه هدف از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار در دست اجراست.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار طرح تابستانه مهارت برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در دست طراحی و اجرایی شده است.


بیشتر بخوانید


نوروزی افزود: هم‌اینک ۳۵۰ مرکز تی. ان. سی در دانشگاه‌های سراسر کشور برای آموزش دانشجویان در حوزه مهارت‌آموزی به دانشجویان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه درصد رهگیری شغلی مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای بالاست، افزود: هم‌اینک بالای رهگیری شغلی مهارت‌آموزان بالای ۷۰ درصد است.

وی از اجرای طرح‌های مختلف از جمله کهاد، نخلستان، مدرسه مهارت و سایرطرح‌ها برای گروه‌های مختلف خبر داد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای با نیرو‌های مسلح در قالب قرارگاه مهارت تفاهم‌نامه آموزشی منعقد کرده است که سربازان در معرض آموزش مهارتی قرار داده شوند.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای از اجرای دوره‌های آموزشی برای زندانیان، اقشار خاص مانند زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و اتباع خبر داد و گفت: چند ماه گذشته طرح‌های با بنیاد ملی نخبگان در قالب بورسیه صنعتی منعقد شده که دانشجویان ورودی به دانشگاه بورسیه صنعتی می‌شوند و زیر نظر بنیاد نخبگان و دانشگاه از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، در سال تحصیلی جدید هزار و ۲۰۰ دانشجو در کشور بورسیه صنعتی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار