فاز دوم پارکینگ بزرگ اربعین مورد بهره‌برداری قرار گرفت/ برای حمل و نقل زوار مشکلی در مرز مهران نداریم

با حضور وزیر کشور فاز دوم پارکینگ بزرگ اربعین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 احمد وحیدی، وزیر کشور  پس از بازدید از بخش‌های مختلف پارکینگ اربعین و گفتگو با زوار در این پارکینگ، در آیین افتتاح فاز دوم این پارکینگ حضور یافت و در اقدامی ارزشمند افتتاح فاز دوم این پارکینگ را به یکی از خانواده شهدا واگذار کرد.

بازدید میدانی وزیر کشور از پایانه اربعین در مرز مهران

 احمد وحیدی، در آیین افتتاح این پارکینگ گفت: امروز در بازدید میدانی از پارکینگ با زوار گفتگو کردیم که زواری که در این پارکینگ وسایل نقلیه خود را پارک کرده بودند از خدمات ایجاده شده اعلام رضایت کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: تعدادی از زائران در حال خروج از مرزها هستند، تعداد دیگر نیز در حال برگشت هستند که خوشبختانه امسال شاهد توزیع سفر در زمان های متفاوت توسط زائران بودیم.

وی ادامه داد: پارکینگ بزرگ اربعین در ۵۵ هکتار بود که با الحاق ۲۵ هکتار دیگر فاز دوم آن مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر پارکینگ بزرگ اربعین فاز یک و دو آن، ظرفیت پارک بیش از ۹۰ هزار خودرو را دارد.

وزیر کشور بیان داشت: در این پارک دو نمازخانه ۳۰۰ متری، فروشگاه، چندین مجموعه سرویس بهداشتی ایجاد شده و مجهز به سیستم پایش تصویری است و در حال حاضر چندین دستگاه آبسردکن جانمایی و غذا بین مواکب توزیع و به اندازه کافی بطری آبسرد بین زوار توزیع می‌شود.

برای حمل و نقل زوار مشکلی در مرز مهران نداریم

وزیر کشور گفت: امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی توسط سازمان راهداری و مسئولان ارشد استانی در پایانه برکت برای جابجایی زوار فراهم شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون مشکل خاصی برای جابه‌جایی زوار و بازگشت به مقاصد خود در پایانه مشاهده نشده و تمامی شرایط برای بازگشت زوار فراهم است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه وسایل حمل و نقل عمومی به اندازه کافی در این پایانه پیش بینی شده است، افزود: سازمان راهداری برای بازگشت زوار تمامی تمهیدات لازم را فراهم کرده و تلاش زیادی شده که مشکلی در زمینه حمل و نقل زوار پیش نیاید.

وحیدی بیان کرد: هفت هزار دستگاه اتوبوس و ۷۰۰ دستگاه ون برای بازگشت زوار از مرز مهران پیش بینی شده است و البته بیشتر زوار با خودروهای شخصی به مرزهای مراجعه کرده اند.

۶ هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار در نظر گرفته شده است 

نشست هماهنگی برای بازگشت زوار به ریاست وحیدی، وزیر کشور و با حضور معاونین امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد اربعین و معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار ایلام و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در پایانه برکت برگزار شد.

وحیدی، وزیر کشور در این نشست گفت: با تمهیدات اتخاذ شده و هماهنگی‌های انجام شده مدت زمان ماندگاری زوار برای انتقال به مبدا در کمترین زمان ممکن برسد.

وحیدی افزود: نظارت بر کرایه و حمل و نقل طبق نرخ مصوب در پایانه برکت در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ۶ هزار دستگاه اتوبوس و بیش از ۶۰۰ دستگاه ون برای انتقال زوار در نظر گرفته شده است و سعی داریم بدون هیچ مشکلی زوار به محل سکونت خود بازگردند.

وحیدی با اشاره به ساماندهی پایانه برکت،گفت: کار بسیار بزرگی در پایانه برکت برای رفاه حال زوار به اهتمام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با حمایت استاندار ایلام انجام شده است.

 

بازدید میدانی وزیر از مهران

بازدید میدانی وزیر از مهران

بازدید میدانی وزیر از مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.