با وجود گرمای بی سابقه؛

تنش آبی در تابستان مدیریت شد/ پایداری منابع آبی با حفر ۲۰ حلقه چاه جدید

امسال با اقدامات پیشگیرانه و حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه جدید، هیچ شهری در خراسان جنوبی دچار مشکل قطعی و افت فشار نشد.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به مدیریت وضعیت تنش آبی در شهر‌های استان گفت: امسال با وجود گرمای بی سابقه، منابع آبی موجود مدیریت شد و با حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه جدید ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت چرخه آب استان اضافه شد.

او افزود: با این اقدامات پیشگیرانه هیچ شهری در استان دچار مشکل قطعی و افت فشار آب نشد و تنش آبی در تابستان به خوبی مدیریت شد.

دوستی به تأمین منابع آب پایدار برای شهر طبس هم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به کاهش شدید ذخایر آب سد نهرین و نگرانی‌ها در خصوص تشدید تنش آبی، ۸ حلقه چاه جدید حفر و تجهیز و وارد مدار شد که توانستیم با این اقدام ۱۱۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت شبکه توزیع آب طبس اضافه کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: کیفیت این آب مشابه چاه‌های مجاور است که پس از تصفیه وارد مدار توزیع می‌شود.

او گفت: به محض اینکه در نتیجه بارندگی‌ها شرایط آبی سد نهرین به وضعیت مطلوبی برسد چاه‌های  جدید را از مدار خارج می‌کنیم و از ظرفیت آب‌های موجود سد برای تأمین آب شرب شهر طبس استفاده خواهیم کرد.

۵۷۶ دانشجو امسال جذب دانشگاه فرهنگیان قاینات می‌شوند

محمدی فرماندار قاینات نیز در این برنامه گفت: امسال برای نخستین بار در شهرستان قاینات شاهد فعالیت دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود و در دفترچه انتخاب رشته امسال ۵۷۶ دانشجو در ساختمان شماره ۲ این شهرستان پذیرش می‌شوند.

او همچنین با اشاره به اتفاقات ارزشمند دو سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان قاینات افزود: با توجه ویژه دولت به مناطق کم برخوردار و پیگیری‌های استاندار و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، بیمارستان شهدای قاین به دستگاه‌های پیشرفته ام آر آی، سی تی اسکن، ماموگرافی، ۵ دستگاه دیالیز، یک دستگاه بیهوشی و سه یونیت دندانپزشکی مجهز شده است و می‌توان گفت شهرستان قاینات هم اکنون قطب تصویربرداری پیشرفته در استان است.


بیشتر بخوانید


محمدی با اشاره به انجام مناقصه بیمارستان دوم قاین نیز گفت: این بیمارستان به ظرفیت ۹۶ تختخواب و با اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان به مناقصه رفته است و برای اخذ مجوز ماده ۲۳ نیز پیگیر هستیم تا ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع به مساحت آن اضافه شود تا جوابگوی نیاز جمعیت ۱۲۷ هزار نفری شهرستان قاینات باشد.

۶ کیلومتر باند دوم در محور بیرجند - قاین زیر بار ترافیک می‌رود

محمدی فرماندار قاینات همچنین به اقدامات انجام شده در محور حادثه خیز بیرجند – قاین نیز اشاره کرد و گفت: از کل این محور تنها ۱۲ کیلومتر هنوز دوبانده نشده که طبق قول مسئولان راه و شهرسازی ۶ کیلومتر باند دوم تا دهه فجر امسال زیر بار ترافیک می‌رود و باقی مسیر نیز سال آینده به اتمام خواهد رسید.

او همچنین در خصوص مطالبه مهم مردم قاین در حوزه اجرای شبکه فاضلاب نیز افزود: اجرای شبکه فاضلاب در ۷۰ کیلومتر از شهر قاین انجام شده بود که برای ادامه دچار مشکل بودیم که با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد سازی کار در حال انجام است.

محمدی تصریح کرد: شرکت فولاد سازی اجرای ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر قاین را تعهد کرده و در ادامه نیز ۳۵ کیلومتر خط انتقال پساب فاضلاب برای مجتمع فولاد قاینات پیش بینی شده است.

فرماندار قاینات بیان کرد: ۷۰ درصد آب مورد نیاز مجتمع فولاد از طریق پساب فاضلاب قاینات تأمین می‌شود و مابقی منابع هم با انتقال آب دریای عمان به استان در دو سال آینده عملیاتی خواهد شد.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.