سازمان حفظ نباتات کشور در صدد است استفاده از آفتکش را در محصولات کشاورزی به حداقل ممکن برساند

رنجبر اقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ارتقاء سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) در شالیزار‌های مازندران گفت: تولید محصول سالم یکی از اولویت‌ها و اساسی‌ترین هدف در وزارت جهاد کشاورزی است.

او افزود: به دنبال این هستیم در محصولاتی که تولید می‌شوند ارتقاء سلامت محصولات غذایی در اولویت باشد و مردم با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: ۶۰ درصد آفتکش‌هایی که در مازندران استفاده می‌شود در اراضی شالیزاری است که برخی از آن نیاز به استفاده در مزارع نیست.

رنجبر اقدم گفت: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه‌های سم فروشی را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست چراکه تعدد فروشگاه‌های آفتکش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می‌شود.

او ادامه داد: دانش استفاده از سم پاشی و آفتکش را در هشت شهرستان استان مازندران گسترش دادیم و کشاورزان از نزدیک شاهد استفاده از این دانش هستند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: این سازمان در صدد است کاربرد استفاده از آفتکش را در سایر محصولات کشاورزی به حداقل ممکن و صرفا در صورت نیاز برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.