خسارت ۱۸ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت سیل اخیر به به تاسیسات آب و فاضلاب خراسان شمالی ۱۸ میلیارد تومان خسارت زد.

 نعیمی گفت: بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در سطح شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، شیروان ورازوجرگلان به تاسیسات آب شرب و جمع آوری فاضلاب این شهرستان‌ها بیش از ۱۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
رضا نعیمی گفت : سیلاب باعث بروز خسارت در ۱۰.۲ کیلومتر خط انتقال و ۷.۵ کیلومتر شبکه توزیع در ۳۴ روستا و ۱۵ باب چشه و ۱۶ حلقه چاه و یک دستگاه پمپ گردید که برآورد اولیه خسارت در بخش آب، بیش از ۱۵ میلیارد تومان می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خسارت وارد شده در بخش فاضلاب را بیش از ۳ میلیارد ریال عنوان نمود.
 او گفت : نفوذ گل و لای به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بجنورد نیز باعث وقوع بیش از ۳۰ مورد اتفاق شد که علاوه بر رفع اتفاق نیازمند لایروبی و شستشوی حدود ۵۰ کیلومتر شبکه می‌باشد که از سوی کارکنان امور آبفای شهرستان بجنورد اقدامات لازم صورت گرفت.
نعیمی درخصوص خسارت سیل به تاسیسات آب شرب بجنورد گفت: در ساعات اولیه برآورد خسارت سیل، برخی از ورودی‌های مخازن ذخیره آب شرب در شهر بجنورد جهت جلوگیری از ورود سیلاب به شبکه توزیع بدلیل از مدارخارج شدن سد شیرین دره و چاه شماره ۳ آهکی، قطع شد و چاه‌های رزرو وارد مدار بهره‌برداری شد که با همکاری مردم فهیم شهر بجنورد در بحث مدیریت مصرف آب، در ۴۸ ساعت مشکل مرتفع و وضعیت به روال عادی بازگشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.