کتابخانه مرکزی خرم آباد ۲۲ سال پس از کلنگ زنی به بهره برداری رسید

کتابخانه مرکزی خرم آباد روز جمعه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۲ سال پس از کلنگ زنی، به بهره برداری رسید.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: کتابخانه مرکزی خرم آباد مطالبه دیرین مردم لرستان است که با تخصیص مصوبات سفر رییس جمهور به استان، امروز با گذشت ۲۲ سال پس از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی، به بهره برداری رسید.

«سید سجاد راستخانه» افزود: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی خرم آباد سال ۸۰ آغاز شده و تاکنون به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین پروژه فرهنگی نیمه کاره استان تکمیل نشده بود که در جریان سفر آذرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور به این استان،۲۳۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

وی ادامه داد: زیربنای این طرح فرهنگی هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع می‌باشد که ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان و ۱۲۰ میلیاد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است و اکنون موجودی اولیه کتاب‌های آن به حدود ۴۰ هزار جلد می‌رسد.

وی یادآور شد: ساختمان این طرح شهریورماه پارسال با حضور "محمد اسلامی" معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد و پس از حدود یک سال از آن مراسم، تجهیز کتابخانه نیز انجام شد و ۱۸ هزارمتر مربع فضای کتابخانه‌ای لرستان به ۲۶ هزار متر مربع رسید و امروز برای علاقه‌مندان بهره برداری شد.

به گفته راستخانه ۲۰ خدمت در کتابخانه‌های مرکزی ارائه می‌شود و پیش از این ۱۲ استان کشور از کتابخانه مرکزی برخوردار بودند که بهره مندی از نگارخانه، خدمات مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، مخزن کتاب کودک و نوجوان، ساخت‌کده، بخش استان‌شناسی، بخش‌های ویژه ناشنوایان، نابینایان و سالن‌های جداگانه مطالعه و پژوهش از جمله خدمات این مراکز هستند.

وی بیان کرد: بخش "تالار سنتی" برای نخستین بار در کتابخانه مرکزی خرم آباد احداث شده است تا فضایی متناسب با فرهنگ و تاریخ استان برای نشست‌های کتابخوانی، شب شعر، نقالی و سایر فعالیت‌های مشابه فراهم شود و این مرکز به مامنی برای ادب دوستان و علاقه‌مندان به کتاب تبدیل شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها از دیگر برنامه‌های سفری نیم روزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان بود.

 
 

برچسب ها: افتتاح ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.