سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار گفت: زمینه اشتغال پنج هزار صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی این شهرستان مهیا است.

خیرالنساء امیری سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهارگفت: از ۴۰ اثر شناسایی شده تاریخی، فرهنگی، طبیعی و صنایع‌دستی ۲۶ اثر ثبت ملموس و ۱۶ اثر در فهرست آثار ناملموس ثبت ملی شده‌اند.

وی تاکید کرد: ثبت آثار تاریخی این چنینی علاوه بر اینکه منجر به جذب گردشگر و توریسم و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در بین سایر کشور‌ها ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: با ارائه خدماتی که در سال‌های اخیر در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده اولویت کار‌ها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

امیری ادامه داد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کار‌ها قرار داشته، به گونه‌ای که زمینه اشتغال برای پنج هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی و ۳۰۰ نفر در حوزه سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

وی با بیان اینکه صنعتگران و علاقه‌مندان به هنر‌های صنایع‌دستی در این شهرستان در هشت رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: صدور ۱۲۰ موافقت مجوز ساخت تأسیسات گردشگری، افتتاح ۲۰ طرح گردشگری و اقامتگاه‌های بومی با اشتغال‌زایی ۱۳۶ نفر از جمله اقدامات انجام شده در دو سال اخیر به شمار می‌رود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: قبل از انقلاب تنها دو اثر ثبت ملی در این شهرستان وجود داشت که به برکت انقلاب اکنون به ۲۴ مورد رسیده است.

وی افزود: علاوه بر آن ۲۶ هتل و هتل آپارتمان، چهار مرکز تفریحی و گردشگری، پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۲۰ تعاونی صنایع‌دستی از دیگر برکاتی است که پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار