مدیر کل ثبت احوال کردستان گفت: میزان ولادت ثبت شده در کردستان طی پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

علی جوکار مدیر کل ثبت احوال کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، ۹ هزار و ۱۱۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه از میزان ۶ هزار و ۶۵۱ ولادت شهری و ۲ هزار و ۴۶۴ ولادت روستایی بوده است، اضافه کرد: تعداد ولادت ثبت شده پسران در مدت مذکور ۴ هزار و ۶۹۰ و تعداد ولادت ثبت شده دختران ۴ هزار و ۴۲۵ واقعه است.

جوکار بیان کرد: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۳۰.۵ درصد می‌باشد.

او گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت نیز برابر ۱۰۶ می‌باشد؛ یعنی درمقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۶ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: میانگین سن مادران درولادت‌های ثبت شده ۳۰.۷۹ سال بوده است.

کاهش ۲.۵ درصدی وفات در کردستان

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود به آمار وفات در پنج ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۱۴۰۲، ۳ هزار و ۲۳۸ واقعه وفات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش داشته است. 

او در ادامه گفت: تعداد وفات شهری ۲ هزار و ۱۸۱ مورد و وفات روستایی نیز بک هزار و ۵۷ مورد بوده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان تعداد وفات ثبت شده مردان را یک هزار و ۸۹۵ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد وفات ثبت شده زنان بک هزار و ۳۴۳ واقعه بوده است.

جوکار با بیان اینکه میانگین سن مردان فوت شده در مدت ذکر شده ۶۴.۶۴ سال است، تصریح کرد: میانگین سن زنان فوت شده ۷۰.۳۶ سال بوده است.

او در پایان گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۴۱.۱ می‌باشد؛ یعنی درمقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۴۱ واقعه وفات مردان ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.