مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت : از اول شهریورماه تا به امروز حدود ۵ هزار نفر از زائران اتباع خارجی از کشور‌های آذربایجان، تاجیکستان و عراق با عبور از مرز بین‌المللی خسروی قصرشیرین، راهی کربلای معلی شده‌اند.

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری درچهارمین جلسه کمیته اربعین اتباع خارجی کرمانشاه که در محل سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، گفت : باتوجه به اینکه مرز خسروی مجوز تردد زائرین اتباع خارجی را ندارد، اما زائرین خارجی از کشور‌های آذربایجان و تاجیکستان و. به صورت خود جوش در مرز خسروی حضور یافته‌اند، که با رایزنی‌های بعمل آمده با دولت عراق و اخذ مجوز تردد برای این زائرین، خوشبختانه تا امروز صبح ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، حدود ۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی اتباع خارجی از مرز بین‌المللی خسروی قصرشیرین عبور و راهی کربلای معلی شدند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مطابق با دستور‌العمل ابلاغی از سازمان ملی و مهاجرت وزارت کشور ورود و خروج زائرین اتباع افغانستانی و پاکستانی از طریق مرز خسروی ممنوع است و زائران ملیت‌های افغانستان و پاکستان می‌تواند برای ورود و خروج به کشور عراق مرز چذابه در استان خوزستان را انتخاب کنند، چون که از ورود آنان به استان کرمانشاه و مرز خسروی جلوگیری خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.