خدمت رسانی ۳۰۰ خادم موکب سیدالشهدا آوج به زائران حسینی+ فیلم

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آوج گفت: در موکب سیدالشهدا آوج ۳۰۰ خادم افتخاری مشغول فعالیت هستند و روزانه ۷ هزار وعده غذای گرم و ۸ هزار میان وعده توزیع می‌شود.

افتخاری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آوج گفت: تعداد ۳۰۰ خادم داوطلب در موکب سیدالشهدا آوج به زائران پیاده روی اربعین خدمت رسانی می‌کنند و در مجموع ۲۰۰ هزار وعده غذایی بین زائران عبوری توزیع خواهد شد.

وی اظهارداشت: خدمت رسانی این موکب که با توزیع آب جوش کلید خورد، هم اکنون به یک ایستگاه اقامتی و استراحتی خوب برای زائران نیز تبدیل شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آوج اضافه کرد: از سال ۹۶ موکب را از داخل شهر آوج به محدوده بیرون از شهر منتقل شده است.

این موکب دار شهر آوج بیان کرد: با کمک خیران حبوبات، برنج و روغن و سایر مواد اولیه برای طبخ غذای گرم تهیه می‌شود و امروز به جایی رسیده ایم که برنج مورد نیاز این موکب توسط زائران شمالی به صورت مستمر تامین می‌شود.

وی اظهارداشت: روزانه ۲۰ جعبه میوه تازه و سیب میان زائران اعزامی به مرز‌های کشور توزیع می‌شود.

افتخاری افزود: در این موکب روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان نذورات نقدی جمع آوری می‌شود به طوری که سال قبل یک میلیارد تومان و امسال دو میلیارد تومان از نذورات مردم هزینه شده است و این خدمت رسانی ادامه دارد.

وی یادآورشد: همچنین ۵ مدرسه و ۳ مسجد در این شهر برای اسکان زائران آماده شده و روزانه در مسیر رفت حدود ۱۰۰ نفر و در بازگشت ۵۰۰ نفر اسکان داده می‌شود و در مجموع زمینه اسکان دو هزار نفر را مهیا کرده ایم.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آوج افزود: همچنین با موافقت مسئولان عراقی در عمود ۹۰۰ موکب متعلق به مکتب خیریه طا‌ها در مسیر کربلا به نجف برپا شده که مکمل همین موکب آوج است.

این موکب تا ۵ روز پس از اربعین حسینی به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران امام حسین (ع) خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار