امام جمعه یزد گفت: باید تفکر در میان مدیران، مردم و دانش‌آموزان تقویت شود و این مهم با تقویت پایگاه مدرسه و مسجد در سطح جامعه امکان‌پذیر است. 

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار استاندار، معاونان و جمعی از مدیران استان با بیان اینکه تسریع در انجام امور استانی و مردمی سبب پیشرفت استان و ستایش مردم می‌شود، گفت: زمانی که برنامه‌های استانی و روند خدمت‌رسانی به مردم تسریع پیدا کند، هم مردم نتیجه اقدامات مدیران را می‌بینند و هم ناامیدی در میان جامعه کمتر می‌شود. 

او ادامه داد: مدیران استانی نباید در زمان اقدام، منتظر تصمیمات دیگران باشند و با تشکیل گروه‌های فکری در هر اداره و سازمان و همت بلند می‌توان شرایط و محیطی را ایجاد کرد که نتیجه آن در زندگی آیندگان نیز موثر واقع شود. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه لازمه تشکیل گروه‌های فکری تفکر است، تصریح کرد: کار باید برای رضای خدا و خدمت برای مردم باشد و با بالا بردن قدرت تفکر و تعقل، نگران آینده و نسل آینده دیگر نخواهیم بود، زیرا می‌دانیم این گروه سنی با تفکر و تعقل به راحتی می‌توانند خوب را از بد تشخیص دهند و از انجام اقدامات نامتعارف در سطح جامعه بپرهیزند. 

ناصری افزود: باید تفکر در میان مدیران، مردم و دانش‌آموزان تقویت شود و این مهم با تقویت پایگاه مدرسه و مسجد در سطح جامعه امکان‌پذیر است. 

او بر اقدامات بیشتر فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: اقدامات فرهنگی به ویژه برای دانش‌آموزان و در زمانی که فضای مجازی در حال شکل دادن شخصیت دانش‌آموزان ما است، باید جدی‌تر گرفته شود. 

نماینده ولی فقیه با اشاره به اهمیت صنعت نساجی و پوشاک عنوان کرد: صنعت نساجی و پوشاک یک صنعت اشتغالزا و مهم است و نیاز است به این صنعت در استان بیش از گذشته اهمیت داده شود. 

امام جمعه یزد همچنین بر تکمیل خط ریلی راه‌آهن در استان یزد تاکید کرد. 

تکمیل طرح انتقال آب دریا به یزد تا ۳ سال آینده 

استاندار یزد نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات اثرگذار استان در سال گذشته گفت: در حوزه ناترازی انرژی، بنیاد ملی مسکن و طرح‌های روستایی، مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری استان در زمینه مخاطرات به‌ویژه سیل و... اقدامات مهمی انجام شده است. 

مهران فاطمی ادامه داد: طرح انتقال آب از دیگر اقدامات مهم استان است که مصوبه تامین مالی آن پس از فراز و نشیب‌های بسیار گرفته شد و ظرف کمتر از یکسال تا سقف ۳۰ میلیون متر مکعب آب به استان انتقال داده خواهد شد و این طرح به امید خدا پس از ۳ سال به سرانجام می‌رسد. 

او عزم استان را در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: جوان‌ترین رده سنی مدیران در سطح کشور از آن استان یزد بوده و این نشان از اعتماد دولت به جوانان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.