یک تبعه عراقیِ ساکن سوئد برای چندمین بار به قرآن اهانت کرد.

«سلوان مومیکا» تبعه عراقی  ساکن سوئد، بار دیگر با حمایت پلیس این کشور قرآن را آتش زد، او این بار اهانت به قرآن را در شهر «مالمو» سوئد انجام داد، در حین این اقدام فردی قصد داشت او را از اهانت به قرآن باز دارد که پلیس سوئد در عوض بازداشت مومیکا، این فرد را بازداشت کرد.

چنین اقدامی در حالی انجام می شود که پلیس سوئد علیرغم اعتراض‌های کشور‌های جهان اسلام، از اقدام به هتک حرمت قرآن حمایت می‌کند. سوئد ۶۰۰ هزار مسلمان دارد و امروز مومیکا در جریان یک تظاهرات با حضور ۲۰۰ نفر قرآن را به آتش کشید.

یک روزنامه‌نگار عراقی درباره پیشینه مومیکا گفته که او «اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی» است که حزب دموکراتیک سریانی را بنیان نهاده و همچنین فرماندهی یک گروه مسلح به نام صقور السریان را هم بر عهده داشته است. همچنین مومیکا در سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی بازداشت شده، اما با وساطت کشور‌های غربی آزاد شده است.

در حال حاضر دولت سوئد و احزاب مخالف در حال تهیه پیش‌نویس قانونی به منظور پایان بخشیدن به اهانت به قرآن کریم هستند که باعث تیره شدن روابط استکهلم با کشور‌های اسلامی شده است. اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، با توجیه آزادی بیان، باعث خشم کشور‌های اسلامی شده است. با این حال، تبعات این اقدام آنچنان گسترده بوده است که افکار عمومی اکنون نظری منفی نسبت به این موضوع پیدا کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
جمهوری آذربایجان جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی ثابت کرد که دشمن واقعی حکومت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است ولی اما این در حالی است که برخی از مسئولین خیانتکار با مسئولان جمهوری آذربایجان جنایتکار گفت وگو و همه جانبه همکاری می کنند چرا؟
وقتی که جمهوری آذربایجان جنایتکار به اصطلاح کشور اسلامی خیانتکار با رژیم کودک کش، آدم کش و مسلمان کش صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند پس دیگر از آمریکا و کشورهای اروپایی چه انتظار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
باید پرچم سوئد رو آتیش زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
خاک عالم بر سرت کنند ، عنصر نا مطلوب جامعه ،ان شاءالله خدا نابودت می کند.
Iran (Islamic Republic of)
یک وطن پرست
۰۷:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
این نجاست تا کی می خواهد به این عمل ننگین خود ادامه دهد!لعنت بر دشمنان اسلام و قرآن
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۱:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
يکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
اهانت مجدد به قرآن کریم 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت و خیانت بی شرمانه دولت سوئد بوده است.
شبکه ANT TV باکو به فکر حل وصل مشکلات ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد که از سال 1992 تاکنون حل وفصل نشده است، نه به فکر مردم آذربایجان ایران
شبکه ANT TV باکو دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
آخرین اخبار