درپی گزارش سرقت چوب درختان پسته به منظور تبدیل آن‌ها به زغال، تعدادی از کوره‌های تولید زغال که افراد سودجو با تصرف در اراضی ملی اقدام به تاسیس آن‌ها کرده بودند با دستور قضایی تخریب شدند.

دادستان عمومی و انقلاب زرند، در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی در قسمتی از زمین‌های بخش یزدان آباد زرند گفت: پارسال گزارشات مردمی متعددی درخصوص سرقت چوب درختان پسته و تبدیل آن‌ها به زغال درکوره‌های غیرمجاز به دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان زرند واصل شد.

رضایعقوبی افزود: درپی وصول این گزارشات، پرونده‌های متعددی علیه متصرفین غیر قانونی دراین دادسرا تشکیل شد و پس از رسیدگی قضایی و قطعیت آرا، امروز با تلاش رئیس و عوامل منابع طبیعی شهرستان زرند تعدادی از احکام قطعیت یافته، به مرحله اجرا درآمد و از اراضی ملی رفع تصرف شد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه‌هایی هستند که از گذشته به ما امانت رسیده است و همه ما برای استفاده آیندگان موظف به حفظ و نگهداری از آنان هستیم.

مدعی العموم شهرستان زرند با اعلام اینکه غالباً تصرف اراضی ملی توام با تخریب پوشش گیاهی است، بیان داشت: این عمل در قالب بزهی جداگانه از سوی قانونگذار جرم انگاری شده است و دستگاه‌های مربوط خصوصا منابع طبیعی، موظف به حفظ و حراست از منابع ملی هستند و قطعاً کوتاهی احتمالی آن‌ها و عملکردشان زیر ذره‌بین دستگاه قضایی است.

این مقام قضایی گفت: قانونگذار برای جرم تصرف اراضی ملی و ریشه کن کردن بوته‌های مرتعی، مجازات حبس و شلاق در نظر گرفته است.

 او هشدار داد: دادستانی زرند به منظور صیانت از حقوق عامه در برخورد با این نوع از جرائم با قاطعیت ورود خواهد کرد و افرادی که برای مرتبه دوم اقدام به تصرف مجدد اراضی ملی می کنند، محکوم خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.