معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از اجرای طرح بازسازی توسعه محور در مناطق سیل‌زده مشگین‌شهر و اهر خبر داد.

نژاد جهانی در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده مشگین‌شهر گفت: وقوع سیل در فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله برنج خسارات فراوانی به کشاورزان این مناطق وارد کرده است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور می گوید: میزان خسارت‌های وارده در جریان سیل اهر و مشگین‌شهر به‌دلیل دخالت انسان و مسدود شدن حریم و بستر رودخانه‌ها خیلی زیاد است.

به گفته او، برای باسازی مناطق سیل زده مشگین‌شهر و اهر بازسازی توسعه محور مدنظر قرار گرفته است ، تا در بارندگی‌ها بعدی و اتفاقات بعدی کمترین آسیب ممکن ببار آید.

نژاد جهانی از جبران بخشی از خسارت‌های سیل در حوزه کشاورزی شهرستان‌های اهر و مشگین‌شهر و لحاظ سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای بازتوانی کشاورزان آسیب‌دیده از سیل از جمله امهال تسهیلات بانکی ، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره خبر داد.

او می گوید: همچنین در حوزه زیرساخت‌های بخش کشاورزی قرار است منابعی برای بازسازی چاه‌ها ، قنوات ، زیرساخت‌های کشاورزی و جاده‌های بین‌مزارع پیشنهاد و در دولت تصویب شود تا این تسهیلات به‌صورت هدفمند صرف بازسازی مناطق آسیب‌دیده شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.