میهمانان کوچک امام حسین (ع) در موکب کانون پرورش فکری استان کردستان، اندیشه‌ها و احساساتشان را در قالب یک نامه طولانی به امام حسین (ع) نوشتند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: مهمانان کوچک امام حسین (ع) که رهسپار سفر معنوی اربعین بودند، قلم به دست گرفتند و هر کدام در قالب چند جمله از احساسات خودشان در تجربه‌ی پیاده روی اربعین برای امام حسین (ع) نامه نوشتند.

حمیدرضا گوهری افزود: نوشتن طولانی‌ترین نامه برای امام حسین (ع) که به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان کردستان برگزار شد، بزرگتر‌ها را هم به نوشتن وا داشت که با کودکانشان همراهی کنند و آن‌ها هم در جملاتی مکنونات قلبی خود را در این نامه طولانی مکتوب کردند.

او خاطر نشان ساخت: نوشتن در مسیر پیاده روی هم راه رفتن است و هم پرواز کردن، نوشتن از اندیشه‌ی صاف و ناب کودکان تا پرواز کردن به حرم مطهر امام حسین (ع) و چشیدن عطر کربلا

گوهری تصریح کرد: دعوت به نوشتن کودکان و نوجوانان، تجربه‌ی این سفر معنوی را در ذهن و فکر کودکان و نوجوانان ماندگار می‌کند و کنکاش آن‌ها برای پیدا کردن بهترین واژه‌ها در نوشتن نامه، نشان از ارادت و عشق کودکان و نوجوانان به امام حسین (ع) دارد.

مدیر کل کانون استان کردستان گفت: مهمانان کوچک امام حسین (ع) با به اشتراک گذاشتن احساساتشان در این نامه طولانی به دیگر دوستانشان که این نامه را می‌خوانند، فرصت تجربه‌ی مشترک سفر اربعین را می‌دهند و تاریخ این روزهایشان را ثبت می‌کنند.

گفتنی است این نامه علاوه بر حفظ ونگهداری در جهت تکمیل توسط زائران کودک و نوجوان در سال‌های آینده در محل مجتمع فرهنگی هنری سنندج نصب خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.