خلیقی گفت: زیرساخت‌های مرز باشماق در گذشته بسیار ضعیف بود که به برکت اربعین حسینی، طی ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در جریان بازدید از مرز باشماق مریوان، گفت: با توجه به رسالتی که مجموعه صنعت، معدن و تجارت دارد، فعالیت در کمیته پشتیبانی و همچنین کمیته نظارت و بازرسی به عهده این مجموعه گذاشته شده است.

بختیار خلیقی اظهار کرد: امسال دومین سالی است که تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان انجام می‌شود و کمیته پشتیبانی با هماهنگی ستاد عتبات عالیات کردستان وظیفه پشتیبانی از موکب‌های برپا شده را بر عهده داشته که مجموعه سمت در این حوزه مشارکت دارد.

او افزود: با توجه تجاربی که سال گذشته و امسال در راستای خدمت رسانی به زوار پیدا کرده ایم، امیدواریم در سال آینده بتوانیم خدمات ارزنده تری به زائران اربعین ارائه دهیم.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: واحد‌های تولیدی زیرمجموعه صمت کردستان نیز پای کار بوده و در زمینه تامین موارد مورد نیاز زائران مانند لیوان و ظروف یک بار مصرف و یا آب معدنی با ما را همکاری داشته اند.

خلیقی یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته زیرساخت‌های مرز باشماق بسیار ضعیف بود که به برکت تردد زائران اربعین حسینی از این مرز طی ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در سال‌های گذشته، در ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه عمران و آبادانی در مرز باشماق انجام شده و می‌تواند با توجه به اینکه به عنوان دروازه تجارت با اقلیم کردستان عراق شناخته می‌شود، می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی کردستان نیز باشد.

او گفت: طرح ساماندهی مرز باشماق سال هاست که توسط مسئولان استان در حال پیگیری است و با توجه به اینکه در مرز شرق به غرب و شمال به جنوب قرار داریم، می‌توان از مزیت بزرگ اربعین استفاده کرد و زیرساخت‌های این منطقه را توسعه داد.

 خلیقی اظهار کرد: در بحث نظارت و بازرسی بر خدمات و کالا‌های ارائه شده به زوار نیز، طرح نظارتی با مدیریت مجموعه صمت و همکاری تعزیرات حکومتی تشکیل داده شد تا در راستای آرامش بخشی به زوار، از شکل گیری زمینه سواستفاده جلوگیری کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بحث خدمات حمل و نقل نیز ورود کرده تا هزینه‌های ایاب و ذهاب زائران دچار افزایش نشود و همچنین کالا و خدمات دیگری که در اختیارشان قرار می‌گیرد، به قیمت واقعی در دسترس زائران باشد.

برچسب ها: مرز باشماق ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.