۴۳ ایستگاه سلامت در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر برپا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پایگاه‌های سلامت از ۱۵ تا ۲۵ شهریور، به منظور خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی در مسیر‌های منتهی به مشهد شامل ملک آباد، سرخس، کلات، فریمان و قوچان تا حرم مطهر رضوی راه اندازی می‌شود.

دکتر سید جواد حسینی با تاکید بر اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی در قالب مراقب سلامت، پزشک و پرستار در سه شیفت کاری در این پایگاه‌ها فعال خواهند شد، افزود: همچنین پرسنل بهداشتی در چهار ایستگاه نظارتی اطراف حرم مطهر که با همکاری سازمان صمت و محیط زیست برپا می‌شود، حضور فعال خواهند داشت.

وی ادامه داد: زمان فعالیت ایستگاه‌های سلامت تا ۲۱ شهریور از ساعت ۶ صبح الی ۲۱ و از ۲۱ شهریور تا پایان ماه صفر در سه شیفت کاری و شبانه روزی خواهد بود.

دکتر حسینی افزود: همچنین در این مدت فعالیت ۵۰۹ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به منظور نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل‌های اسکان زائران، تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۲۳۲ نفر در مشهد و ۲۷۷ نفر در شهرستانها، مسئولیت مراقبت بر سلامت آب و غذای و محل اسکان زائران را برعهده دارند، گفت: یکی از مهمترین موارد نظارتی، تامین آب شرب سالم برای زائران است که کارشناسان با توجه به احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا، بر کیفیت آب و استفاده از یخ‌های بهداشتی نظارت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.