آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد بیشتر درخواست کنندگان پناهندگی این قاره از کشور افغانستان هستند.

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا اظهار داشت: تعداد درخواست‌ها برای دریافت پناهندگی در کشور‌های این اتحادیه همچنین نروژ و سوئیس در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

بر اساس گزارش آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا که توسط خبرگزاری فرانسه به دست آمده است، تعداد درخواست‌های پناهندگی ثبت شده در کشور‌های اتحادیه اروپا، از جمله نروژ و سوئیس در نیمه اول سال جاری با ۲۸ درصد افزایش به ۵۱۹ هزار درخواست رسیده است.

این گزارش می‌افزاید نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی طبق گزارش‌ها این بالاترین رقم از زمان بحران مهاجران اروپا در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ است.

به گفته این آژانس، در صورت ادامه روند فعلی، تعداد درخواست‌ها تا پایان سال ممکن است از یک میلیون نفر فراتر رود.

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: تقریبا با ۴۱ درصد از درخواست‌ها موافقت شده است. متقاضیان اصلی اتباعی از کشور‌های سوریه، افغانستان، ونزوئلا، ترکیه و کلمبیا بودند که ۴۴ درصد از درخواست‌ها را تشکیل می‌دادند. بیشترین درخواست‌ها (۳۰ درصد از کل) در آلمان، ۱۷ درصد از اسپانیا و ۱۶ درصد از فرانسه ثبت شده است.

طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی اروپا با جدی‌ترین بحران مهاجرتی در دهه‌های اخیر مواجه شده است. کشور‌های اروپایی غرق در موج مهاجران از آفریقا و خاورمیانه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.