استقبال بی نظیر از یک پویش حسینی درکرمان

۶۶ هزار و ۱۶۰ فقره پرونده به احترام اهل بیت (ع) به صلح وسازش منتهی شد.

رئیس کل دادگستری کرمان به استقبال خوب شهروندان کرمانی از پویش مردمی "به احترام امام حسین (ع) میبخشم" اشاره کرد و گفت: نتایج حاصل از اجرای پویش‌های "به احترام ائمه اطهار (ع) می‌بخشم" در بحث ترویج فرهنگ صلح و سازش فراتر از انتظار بود و در هجده ماه گذشته، ۱۸ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از پای جوبه دار از اعدام رهایی یافته اند که دستاورد بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی افزود: احکام این ۱۸ نفر محکوم به قصاص قطعی و لازم الاجرا بود که با همت و از خودگذشتگی خانواده‌های اولیای دم و استفاده از این پویش‌ها و ترویج فرهنگ صلح و سازش این افراد از اعدام رهایی یافتند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: دادگستری کرمان از ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۵ پویش مردمی به مناسبت‌های مختلف درنظر گرفته است، که بیشتر این پویش‌ها در مناسبت‌های مذهبی مثل شهادت ائمه اطهار، ماه محرم، شهادت امیرالمومنین بوده است.

او تصریح کرد: البته دادگستری کرمان بمناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز "پویش به عشق حاج قاسم می‌بخشم" نیز راه اندازی کرده است.

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: این پویش‌ها که به عشق ائمه اطهار (ع) در بین مردم ترویج شد در حال حاضر پنجمین پویش از ابتدای محرم امسال شروع و تا پایان صفر نیز ادامه دارد و مجموع این پویش‌ها دستاورد‌های خوبی برای مردم و دستگاه قضایی داشته است.

او بیان داشت: در "پویش به عشق امام حسین علیه السلام میبخشم" که از محرم امسال اطلاع رسانی و اعلام شده است، ۵ نفر با جلب رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافته و از زندان آزاد شدند. 

او تاکید کرد: از ابتدای اجرای این پویش‌ها ۸۱۵ نفر از زندان‌های استان رهایی یافتند که ۱۷۵ نفر از آزادشده‌ها مربوط به ماه محرم وصفر امسال ودر راستای "پویش به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشم" بوده است.

رئیس کل دادگستری کرمان اظهار کرد: طی هجده ماه گذشته دو هزار ۹۲۲ پرونده زندانی دار از آمار پرونده‌های دادگستری و زندان کم شده است که ۵۹۵ مورد از این پرونده‌ها مربوط به ماه محرم و صفر امسال و در قالب "پویش به عشق امام حسیسن علیه السلا می‌بخشم " بوده است.

حجت السلام حمیدی  بیان کرد: طی یک سال و نیم اخیر ۶۶ هزار و ۱۶۰ فقره  پرونده در پویش‌های به احترام امام حسین (ع) میبخشم"-"به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم"-"به عشق امام علی (ع) میبخشم" و "به عشق حاج قاسم میبخشم" منتهی به صلح و سازش و مختومه شده است که ۱۰ هزار ۹۸۵ پرونده مربوط به "پویش به عشق اباعبدلله الحسین می‌بخشم" در ماه محرم و صفر امسال بوده است.



برچسب ها: دادگستری ، صلح وسازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار