رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: فضای قرارگاه طریق‌الحسین (ع) آمادگی فعالیت بین‌المللی را دارد و کیفیت بالای خدمت‌رسانی در این قرارگاه آبروی شیعه است.

محمد امین توکلی زاده گفت: ما در این ایام به پیروی از حضرت زینب(سلام الله علیها) و همت بانوان مؤمن به‌ویژه در ایران و سایر کشورها باید تلاش کنیم تا پیام عاشورا با محوریت زنان جهان اسلام انتشار یابد و موکب بین المللی بانوان عقیله با استقرار و استمرار حضور خود به طور ثابت در مراسم بزرگ اربعین، می‌تواند سهم بزرگی در زنده نگهداشتن پیام و فرهنگ عاشورایی داشته باشد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران بیان کرد: نگاهی که ما از رهبر معظم انقلاب اسلامی به اربعین دریافت می‌کنیم یک اربعین تمدن ساز است، پس این اربعین باید در پس خود یک جامعه جهانی را تعریف کند.

وی با اشاره به فرموده حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال گذشته که اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد، گفت: به برکت سیدالشهدا(ع) از همه دنیا و از اکثر ملیت‌ها که مسلمان و شیعه دارند، یک جمعیت ۲۰ میلیونی و شاید به مراتب بیشتر، دور هم جمع می‌شوند و در کنار هم یک کنگره جهانی پیرامون مبارزه با ظلم و گسترش آزادگی را با محوریت سیدالشهدا(ع) و پرچمداری حضرت زینب(س) پدید می‌آورند و ما باید هر چه بهتر و بیشتر از این حماسه پر شور بهره‌مند شویم.

توکلی‌زاده بیان کرد: مردم عراق همواره در برپایی این حماسه با شکوه از ما پیشتازتر بوده و با برپایی ۴۰ هزار موکب از اول ماه صفر و در شهرهای مختلف به طور واقع یک شور، انقلاب و حیات مجدد ایجاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: ما نزدیک به ۱۰ سال است که به این جریان عظیم پیوسته‌ایم و این برکت بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ما فراهم شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به تأکید بنیانگذار جمهوری  اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب بر میزبانی خوب  مردم عراق که باید همه جوره آنها را تمجید و تحسین کرد، چرا که  بیشترین میزبانی بر عهده مردم عراق است و ما دنباله‌رو  آنها هستیم، تصریح کرد:  عده‌ای که  ما  در اربعین پای کار می‌آوریم، نسبت به توان و غیرت عاشورایی مردم  عراق واقعا سهم و کار زیادی نیست.

توکلی‌زاده گفت: الحمدالله پیوندی صمیمی بین مردم عراق و ایران شکل گرفته که همین موضوع قطعا در آینده مقدمات ظهور را فراهم می‌کند.

توکلی‌زاده ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی خادمان  قرارگاه طریق الحسین (ع) بیان کرد: به برکت سیدالشهدا(ع) دوستی‌ها و جمع‌ها در اربعین شکل می‌گیرد و خدا هم به این جریان برکت می‌دهد.

وی اظهار کرد: ما در این سلسله بازدیدها  که از سامرا و کاظمین آغاز شد، موکب به موکب که پیش می‌رویم، دائم در حال مشاهده عزیزان هستیم که زائران و خادمان از کشورهای مختلف با تخصص‌های متفاوت دور هم منسجم و توأم با رفاقت‌های اربعینانه مشغول خدمت رسانی هستند که  این تجمع‌ها حتما برکات خود را به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار