رئیس شورای شهر رشت گفت: ایجاد رینگ ۶ متری پیاده راه، دوچرخه سواری، فضای مکث و تفریحی دور تالاب عینک در دستور کار قرار دارد.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی رشت گفت: وجود تالاب عینک برای این شهر و منطقه یک ظرفیت بسیار خوب محسوب می‌شود که در طول سالیان گذشته علیرغم اینکه طرح‌هایی در این باره پیشنهاد شد، اما عملا اقدام موثری انجام نشد.

او افزود: متأسفانه این تالاب زیبا به واسطه بی توجهی‌های صورت گرفته به مکانی برای تخلیه پسماند برخی از ساکنان تبدیل شده بود و این موضوع نیز مشکلات و نگرانی‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به انعقاد قرارداد ۱۰ ساله بین شهرداری رشت و آب منطقه‌ای گیلان اشاره و تصریح کرد: شهرداری پس از این قرارداد با ورود به موضوع تالاب عینک، نسبت به جذب پیمانکار به منظور احیاء و باز زنده سازی آن اقدام کرد. 

کارگرنیا همچنین گفت: به منظور ساماندهی و بازنده سازی تالاب عینک، قراردادی با یکی از شرکت‌های مشاور به منظور تدوین سند راهبردی تالاب منعقد شده است.

او با بیان اینکه ۱۰ بسته سرمایه گذاری در اطراف تالاب عینک پیشنهاد شده است، افزود: احداث رستوران آبی، پارک سلامت، برج پرنده نگری، سکو‌های ماهیگیری، پارک کودکان، سینما سه بعدی، پارک بازی‌های نوین، پیست اسکیت، سایت نمایشگاهی، ایجاد بازارچه‌های موقت و احداث مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و ... در این بسته سرمایه گذاری پیشنهاد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها در تالاب عینک نیازمند جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف است. 

محمدحسین واثق کارگرنیا

کارگرنیا با اشاره به احداث پارک موضوعی در تالاب عینک رشت گفت: احداث پارک خلاق خوراک در این قسمت از شهر نیز در دست بررسی است. 

او تصریح کرد: ایجاد رینگ ۶ متری دور تالاب که شامل ۴ متر به منظور پیاده راه و ۲ متر مسیر دوچرخه سواری و ایجاد فضای مکث و تفریحی است نیز در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.