وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور خبر داد و گفت:  ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در  بازدید از واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند با اشاره به واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور گفت: سهم خراسان جنوبی از این میزان  ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی است که به مردم واگذار می‌شود.  

او افزود: این میزان قطعه زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه واگذاری زمین‌های روستایی یکی از اتفاقات خوبی است که امسال در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد عنوان کرد: این طرح از مدتی پیش از استان قم آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این طرح وام نهضت ملی نیز به مردم تعلق می‌گیرد تا مردم خانه مناسبی را  در روستای مدنظرشان بسازند.

او همچنین در بازدید از سایت زعفرانیه بیرجند گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن است.

بذرپاش با اشاره به اینکه ساخت واحد طرح نهضت ملی مسکن به غیر از شهرستان بیرجند در سایر شهر‌ها به صورت ویلایی و تک طبقه است افزود: این مکان پیشرفت خوبی داشته است و طبق گفته پیمانکار طرح، تا دهه فجر ۸۰۰ واحد  تحویل مردم می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد:  تا پایان سال ۵ هزار واحد در خراسان جنوبی تقدیم مردم خواهد شد.

او اظهار کرد:  همزمان با ساخت واحدها، آسفالت معابر و سایر زیر ساخت‌ها نیز در این سایت انجام شود تا هر واحد که به اتمام برسد، هر چه سریعتر تحویل مردم شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه  ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارند و حدود ۶ هزار میلیارد تومان طرح در دستور کار است گفت: این طرح‌ها به مرور افتتاح می‌شود که مهم‌ترین آن  محور باند دوم بیرجند به قاین است که تا دهه فجر به بهر برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.