با سفر هیاتی از پکن به کره شمالی برای شرکت در جشن سالگرد تاسیس این کشور، وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد روابط این دو کشور، بیش از پیش شود.

وزارت خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد که پکن امیدوار است روابط با کره شمالی را تقویت کند. در همین راستا یک هیات چینی به رهبری لیو گوژونگ، معاون نخست وزیر این هفته در حالی که کره شمالی هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد، به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

براساس گزارش تل تریدر، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: ما معتقدیم که با تلاش مشترک هر دو طرف، این سفر می‌تواند موفقیتی کامل داشته باشد و باعث تعمیق و توسعه بیشتر روابط چین و کره شمالی شود.

پیش از این لیو، یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و معاون نخست وزیر شورای دولتی چین، به عنوان فرماندار استان جیلین در مرز کره شمالی خدمت کرده بود. یکی از مقامات این وزارتخانه که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه او درک خوبی از مسائل کره شمالی دارد و در حال حاضر مسئول امور اقتصادی است، به نظر می رسد کره شمالی و چین روابط خود را بر همکاری اقتصادی متمرکز کرده‌اند.

پیش تر سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال کره شمالی گفته بود: واشنگتن باعث تشدید مساله هسته‌ای کره شمالی است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرده بود که واشنگتن باید با پذیرفتن مسئولیت خود، از اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی پرهیز و برای از سرگیری مذاکرت اقدامات عملی انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار