نخست‌وزیر چین گفت: مهم است از یک «جنگ سرد جدید» در هنگام برخورد با درگیری‌های بین کشور‌ها اجتناب شود.

درحالیکه رهبران جهان در بحبوحه رقابت‌های ژئوپلیتیکی تشدید شده در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام در اندونزی گرد هم می‌آیند «لی کیانگ» نخست‌وزیر چین روز چهارشنبه گفت: مهم است از یک «جنگ سرد جدید» در هنگام برخورد با درگیری‌های بین کشور‌ها اجتناب شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لی طی سخنانی در اجلاس سالانه اعضای اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا (آسه آن) و چین، ژاپن و کره جنوبی گفت که کشور‌ها باید «به نحو مناسبی به اختلافات رسیدگی کنند».

هشدار نخست وزیر چین در مورد جنگ سرد جدید درحالی است که برخی کشور‌های منطقه در مورد فعالیت‌های پکن در دریای جنوبی چین اعتراض دارند. چین بخش‌های وسیعی از این منطقه را برای خود می‌داند. آمریکا اصلی‌ترین حامی کشور‌های این منطقه در برابر چین است.

در هفته‌های اخیر، لی شانگفو، وزیر دفاع چین در سخنرانی خود در نشست امنیتی "شانگری-لا" در سنگاپور گفت که برخی کشور‌ها به رقابت‌های تسلیحاتی در جهان دامن می‌زنند و بطور عمد به دنبال دخالت در امور داخلی سایر کشور‌ها هستند.

وی اظهار کرد: ذهنیت جنگ سرد در حال بازگشت است و بطور فزاینده‌ای خطرات امنیتی ایجاد می‌کند. احترام متقابل باید بر قلدری و هژمونی غلبه کند.

برچسب ها: چین ، جنگ سرد ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار