امام جمعه زاهدان:

ایجاد اخلال در امنیت تعارف‌بردار نیست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رهبر معظم انقلاب و دولت اهتمام خوبی به استان دارند و فعالیت‌های زیادی در منطقه در حال انجام است و باید با حفظ امنیت و تعمیق وحدت زمینه فعالیت بیشتر را فراهم کنیم، زیرا ایجاد اخلال در امنیت تعارف بردار نیست.

  آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از معتمدان، ریش‌سفیدان و سران طوایف سیستان و بلوچستان ضمن استماع مشکلات و درخواست‌های حاضران به بیان نکات مد نظر پرداخت و افزود: خوشبختانه در سطح شهرستان خاش همراهی و همکاری خوبی بین مردم، علما و مسوولان وجود دارد، اما متأسفانه برخی اتفاقات و درگیری‌های طایفه‌ای در استان از جمله این شهرستان رخ می‌دهد که زیبنده نیست.
امام جمعه زاهدان افزود: در مجموع امنیت قابل قبولی را شاهد هستیم، اما گاهی برخی اتفاقات در سیستان و بلوچستان از جمله درگیری‌های طایفه‌ای، آدم‌ربایی، و گروگانگیری‌ها آزاردهنده است و به هر مقداری که معتمدان و ریش سفیدان و علما بتوانند در این جهت نقش آفرینی و از بروز این اتفاقات پیشگیری کنند کار شایسته‌ای است و فضای استان در امنیت خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از تلاش‌های ما در مرکز استان و کشور این بود تا سیستان و بلوچستان صبغه و نگاه امنیتی نداشته باشد چرا که در این صورت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی کمتر می‌شود و باید تلاش کنیم تا این رنگ پاک شود و چهره استان امنیتی نباشد و معتمدان به خوبی می‌توانند در این جهت ایفای نقش کنند.
نماینده  ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید تلاش کنیم تا شغل درست و مناسبی برای فرزندان این مرز و بوم ایجاد شود چرا که ما ظرفیت‌های زیادی در استان داریم و بنده قبل از ماموریت جدید در استان خدمت رهبر معظم انقلاب نوشتم که اگر سیستان و بلوچستان خوب اداره می‌شد در شرایط تحریم کنونی می‌توانست کمک حالی برای کشور باشد نه اینکه برای حل مشکلات خود به سایر استان‌های معین نیاز داشته باشد.
وی افزود: در شمال و مرکز سیستان و بلوچستان مشکل آب داریم، اما در جنوب کمتر با این مشکل مواجه هستیم و باید از این آب در حوزه کشاورزی و دامداری استفاده بهینه صورت گیرد و البته حوزه صنعت و معدن، تجارت و بازارچه‌های مرزی و دریا ظرفیت‌های مهم دیگری است که متاسفانه به درستی از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار