با برپایی ۷ موکب صورت می‌گیرد؛

پذیرایی دانش آموزان خراسان جنوبی از زوار حسینی و رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برپایی ۷ موکب در استان به همت سازمان دانش آموزی جهت پذیرایی دانش آموزان از زوار حسینی و رضوی خبر داد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان دختر و پسر عضو سازمان دانش آموزی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، طبس و نهبندان با برپایی ۷ موکب، به پذیرایی از زائران حرم حسینی و حرم رضوی می‌پردازند.

او با بیان این که موکب‌های سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی در زمینه‌های پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی، فرهنگی و برپایی ایستگاه رادیویی خبرگزاری پانا با عنوان رادیو اربعین مشغول فعالیت و تولید برنامه هستند، افزود: موقعیت و ظرفیت پیاده روی اربعین و شهادت امام رضا (ع) بهترین زمان برای تبیین ارزش‌های والای اسلامی در بین جوانان و نو جوانان و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

موسوی نژاد از نوجوانان دانش آموز فعال در موکب‌های دانش آموزی بهارستان علم و ادب به عنوان سفیران فرهنگی ملت ایران برای زائرین افغانستانی و پاکستانی حرم‌های حسینی (ع) و رضوی (ع) یاد کرد و ادامه داد: محبت اهل بیت (ع) زمینه ساز تقویت مودت و دوستی بین ملل مسلمان و ملت‌های آزاده جهان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که ابعاد تربیتی دانش‌آموزان با حضور در موکب‌ها رشد می‌یابد و تقویت می‌شود، بیان کرد: بی تردید نهضت عاشورا، مهم‌ترین نقطه عطف تاریخ تمدن اسلامی است و موکب‌ها نیز مهمترین نماد بزرگداشت این رویداد بزرگ اجتماعی است که معرف هویت تمدن اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار