سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت ویژه و مغفول مانده گردشگری ورزشی در استان با افزایش تعامل و همکاری با اداره کل ورزش و جوانان احیا می‌شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان  به همراه معاونین با حضور در اداره کل میراث‌فرهنگی استان، با سرپرست این اداره دیدار و پیرامون تعاملات و همکاری های فی‌ مابین گفتگو کرد.

در آغاز این دیدار عباس شیبک، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک صمیمانه به جهت انتصاب سرپرست جدید اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، طی سخنانی، خواستار تعامل و حمایت از اجرای برنامه ها و مسابقات ورزشی و استفاده از ظرفیت موزه‌ها پیرامون معرفی ورزشکاران مدال‌آور شد.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در این دیدار با اشاره به ظرفیت بی نظیر توسعه گردشگری ورزشی در استان با توجه به پتانسیل و بوم این خطه، اظهار کرد: تاثیر برنامه های ورزشی بر گردشگری غیر قابل انکار است و برگزاری رویدادهای ورزشی زمینه را برای حضور گردشگران فراهم می کند.

طهرانی مقدم با اشاره به شرایط ویژه استان از حیث آب و هوای چهارفصل، اقلیم و طبیعت بکر منطقه اظهار کرد:می توانیم زمینه معرفی استان را با برنامه های ورزشی فراهم کنیم از این‌رو اداره کل ورزش و جوانان سهم بزرگی در دنیای گردشگری دارد که با هدف تحقق این مهم ارتباط تنگاتنگی با آن اداره کل خواهیم داشت تا ظرفیت ویژه و مغفول مانده گردشگری ورزشی در استان را با افزایش تعامل و همکاری دو جانبه احیا کنیم.

این مقام مسئول افزود: دو اداره کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی می توانند نقش ویژه ای را در حوزه گردشگری ورزشی ایفا کنند.

طهرانی مقدم در بخش دیگری از سمن ها به عنوان یک سرمایه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت سمن ها برای توسعه گردشگری پایدار و اصالت بخشی به صنایع دستی و حفاظت از میراث‌فرهنگی استفاده کنیم.

طهرانی مقدم در پایان از اعلام آمادگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان مبنی بر در اختیار قراردادن ظرفیت ها و تاسیسات گردشگری برای برگزاری رویدادهای ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: تحقق این مهم زمینه‌ساز تبلیغات و معرفی و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و به دنبال آن رونق در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار