۷۰ درصد مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۲۴ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال معادل ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران استان تاکنون پرداخت شده و بقیه نیز در دستور کار است.

وحید کریمی سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت:  ۲۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال از گندمکاران این استان خریداری شد.

خرید تضمینی گندم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۳ هزار کشاورز محصول خود را به مراکز خرید اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی در سطح استان تحویل داده‌اند.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، قیمت تضمینی خرید گندم را ۱۱۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود: ۱۵ هزار ریال یارانه کشت و ۲۰ هزار ریال جایزه تولید نیز به این قیمت اضافه شده و در مجموع ما به ازای هر کیلوگرم گندم، ۱۵۰ هزار ریال به کشاورز پرداخت شده‌است.

کریمی از توزیع سه‌هزار و ۶۸۰ تن کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مرکزی خبرداد و گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ تن برنج و یک‌هزار و ۹۸۰ تن شکر در این مدت با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع شده‌است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اضافه کرد: ۷۰۰ تن از این کالاها شامل ۱۵۰ تن شکر و ۵۵۰ تن برنج در ماه محرم و صفر در بین هیات‌ها و بانیان نذورات استان توزیع شده‌است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.