عدالت آموزشی هدف اساسی نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: عدالت آموزشی به عنوان هدف اساسی نظام تعلیم و تربیت در راستای آموزش همگانی و ارتقاء شاخص‌های علمی جامعه همواره مد نظر متولیان آموزش و پرورش بوده است.  

مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید:  بهره مندی یکسان و برابر همه دانش آموزان به عنوان نسل آینده کشور از فرصت‌های برابر و عادلانه آموزشی، زیر بنایی‌ترین گفتمانی است که موجبات تحقق نسل تحولی را برای آینده این سرزمین به ارمغان می‌آورد.  

او افزود: در عین حال، سند تحول بنیادین به عنوان سند اصلی و راهبرد کلان تعلیم و تربیت در کشور، توجه ویژه‌ای به تعریف عدالت آموزشی و بسترسازی برای گسترش آن در سطوح مختلف دارد و برای به ثمر نشستن آن راهکار‌هایی متفاوت و متعدد ارائه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: عدالت آموزشی بر اساس مفهوم نوین آن نمی‌تواند از کیفیت بخشی به ۲ موضوع حائز اهمیت دور باشد، نخست: کیفیت بخشی در جذب، استخدام و ارتقاء دانش تخصصی معلمان به منظور بهره مندی همه‌ی دانش آموزان از آموزش‌های کیفی و موثر و دوم: کیفیت بخشی و ارتقاء فضای فیزیکی مدارس و ایجاد بستر و فرصت برابر و لازم جهت فعالیت‌ها علمی و ورزشی.

آقای حمیدی نژاد ادامه داد: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم با ایجاد تحول در جذب و استخدام معلمان ضمن توجه به دانش تخصصی، با ایجاد روشی نوین در مصاحبه‌های تخصصی، جذب معلمان با انگیزه، خلاق و تحول گرا را مد نظر قرار داد. در این بین کانون‌های تخصصی مصاحبه با بررسی دقیق داوطلبان، به روند کیفیت بخشی در استخدام معلم کمک شایانی می‌کنند.

او گفت: در عین حال افزایش فضای آموزشی در دولت سیزدهم رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشت و به طوری که در هفته دولت بیش از ۳۳ مدرسه در قالب ۱۱۵ کلاس درس به مجموعه مدارس استان خوزستان افزوده شدند که نقش بسزایی در افزایش فضای آموزشی در شهر و روستا‌های استان خواهد گذاشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: آنچه باید بیش از پیش به آن توجه جدی داشت، ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مدارس دولتی و حمایت همه جانبه از مدارس دولتی به عنوان مدارس اساسی نظامی تعلیم و تربیت است. توجه به مدارس دولتی که سهم اساسی پذیرش دانش آموزان در این مدارس است در طرح جهش کیفیت آموزش به صورت ویژه‌ای دیده شد و دانش آموزان مدارس دولتی در این طرح همچون همه‌ی دانش آموزان مدارس خاص و غیردولتی تحت پوشش آموزش‌ها و آزمون‌های طرح جهش قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.