کارشناس هواشناسی گفت: از فردا ۳ استان کشور به ویژه استان‌های شمالی درگیر تشدید بارش‌ها خواهند بود؛ بنابراین مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند.

فریبا گودرزی از تشدید فعالیت سامانه بارشی  در ۳ استان کشور  از فردا تا پایان هفته خبر داد و گفت: بارش‌ها از فردا تشدید می‌شود که در این زمینه هم هشدار سطح نارنجی صادر کرده ایم.

به گفته کارشناس هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی در شمال کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را شاهد خواهیم بود و در این مدت بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک رخ خواهد داد.

او می‌گوید: سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این بارش‌ها است.

او گفت:  از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی مردم پرهیز کنند.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار