مریم آل مومن دهکردی هنرمند عکاس چهارمحال و بختیاری در نخستین سوگواره ملی عاشورا عنوان برتر مجموعه عکس این جشنواره را به خود اختصاص داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عاشورا شامگاه یکشنبه ۱۹ شهریورماه در بجنورد برگزار شد و در بخش مجموعه عکس‌های ارسالی به این جشنواره، مریم آل‌مومن با نظر هیات داوران، مقام نخست را به دست آورد.

در این جشنواره ملی که برترین‌های بخش تعزیه، پرچم، کتیبه و طراحی لباس عاشورا معرفی شدند، ۳۶۲ هنرمند آثار خود را جهت رقابت در بخش عکس به دبیرخانه ارسال کردند که آل‌مومن در ۲ قسمت تک عکس و مجموعه عکس توانست در جمع راه‌یافتگان به مرحله پایانی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


سنت‌ها و آیین‌های عزاداری شامل تاسوعای و عاشورای حسینی، جلوه‌های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، کودک، محرم و شیرخوارگان حسینی، عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای ارسال عکس به بخش رقابتی این جشنواره به شمار می‌رود.

مریم آل مومن دهکردی بیش از ۱۰ سال سابقه عکاسی و تدریس در این رشته را دارد و داوری آثار ششمین دوره اشکواره حسینی شهرستان آمل نیز از فعالیت‌های اخیر وی محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار