کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی های فصلی، میزان بارندگی های پاییز امسال در این استان نرمال و بیش از نرمال و میانگین بلند مدت خواهد بود.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: نیمه دوم مهرماه امسال بارندگی ها آغاز می شود و آبان ماه میزان آن به طور چشمگیری افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان زنجان صاف و در شهرستان طارم تا قسمتی ابری است، افزود: از بعدازظهر امروز شاهد وزش باد نسبتا شدید در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

سلطانی یادآورشد: تا پایان هفته جاری بارندگی برای استان پیش بینی نشده است و همچنان هوای خنکی حاکم خواهد بود و این وضعیت جوی طی هفته آینده نیز جریان خواهد داشت.

وی دمای فعلی هوای زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد ذکر کرد و یادآور شد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۳ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۸ درجه، آببر ۱۶ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۹ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.