کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

کاهش ریسک‌ها و نقدشوندگی بالا با سرمایه گذاری به شیوه غیر مستقیم

شهبازپور گفت: کاهش ریسک و قابلیت نقدشوندگی بالا از جمله مزیت‌های سرمایه گذاری در صندوق‌ها محسوب می‌شوند صندوق‌هایی که توسعه آن‌ها اهمیت دارد.

رومینا شهبازپور کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌ها به‌عنوان پرکاربرد‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند که مهم‌ترین دلیل برای این موضوع هم تنوع بالا در ترکیب دارایی آنها، استراتژی‌های مختلف و انواع آن‌ها است که به افراد این امکان را می‌دهد با توجه به بازدهی مورد نظر و میزان ریسک پذیری به راحتی صندوق‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از راهکار‌هایی که بسیاری از افراد در کشور‌های توسعه یافته از آن استفاده می‌کنند سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، یعنی استفاده از صندوق‌های های سرمایه‌گذاری است قانون و مقررات حاکم بر صندوق‌های های سرمایه‌گذاری ایران اولین بار در سال ۸۴ تصویب شد در حالی که همین قوانین برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمریکا برای اولین در سال ۱۹۴۰ تصویب شده است در سایر کشورها نیز ورود تازه واردان به بازار‌های سرمایه بیشتر به شکل غیر مستقیم است و سرمایه گذاری در صندوق‌ها ۱.۵ برابر شیوه مستقیم است.

او بیان کرد: کاهش ریسک ها، صرفه جویی در زمان، نظارت سازمان بورس بر عملکرد، قابلیت نقدشوندگی بالا و... از جمله مزیت‌های سرمایه گذاری در صندوق‌ها محسوب می‌شوند صندوق‌هایی که توسعه آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار