وزارت دفاع انگلیس امروز ادعا کرد روسیه برای مقابله با پهپاد‌های اوکراینی مجددا پدافند هوایی خود در مسکو را تنظیم می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس امروز سه شنبه (۱۲ سپتامبر) مدعی شد که روسیه با تشخیص شکست خود در جلوگیری از حملات متعدد هواپیما‌های بدون سرنشین به پایتخت خود، اخیراً دفاع کوتاه و میان برد خود را در اطراف مسکو تنظیم مجدد کرده است.

به گزارش یاهونیوز، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه SA-۲۲ در اطراف مسکو حداقل از اوایل سپتامبر ۲۰۲۳ بر روی برج‌ها و رمپ‌های مرتفع مستقر شده‌اند.

 احتمالاً این اقدام به عنوان یک اطمینان خاطر برای مردم در نظر گرفته شده است تا نشان دهد مقامات روسی اقداماتی را برای تحت کنترل درآوردن تهدید انجام داده‌اند. مسکو در طول تابستان ۲۰۲۳ مکررا شاهد حملات با هواپیما‌های بدون سرنشین بوده است. گزارش‌های متعددی حاکی از آن است که موشک‌های SA-۵ GAMMON - نسخه‌های بالقوه اصلاح‌شده اوکراینی موشک‌های ضدهوایی S-۲۰۰ شوروی - به اهدافی در سراسر روسیه اصابت کرده است.

پس از حمله به پایگاه‌های هوایی در دو منطقه در دسامبر ۲۰۲۲، روسیه SA-۲۲ را بر روی پشت بام ساختمان‌های رسمی در مسکو مستقر کرد. یک پهپاد که گفته می‌شود به سمت مسکو در حال پرواز بود، در منطقه شهرداری رامنسکی روسیه در ۷ سپتامبر سرنگون شد. همچنین وزارت دفاع روسیه در ۵ سپتامبر اعلام کرد که یک پهپاد بر فراز استان کالوگا روسیه منهدم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار