شهردار مشهد گفت: بیش از هفت هزار جای پارک خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی برای خدمت رسانی به مجاوران و زائران رضوی در ایام پایانی صفر فراهم شده است.

محمدرضا قلندر روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه پایانی صفر در جمع خبرنگاران گفت: چهار هزار از این تعداد جای پارک، پارکینگ ثابت و دائم در اطراف حرم مطهر رضوی فعال است و سه هزار و ۱۰۰ واحد پارکینگ موقت نیز برای خدمت‌رسانی به زائران در این ایام شناسایی و آماده‌سازی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با هماهنگی‌های انجام شده، در سه روز پایانی ماه صفر در صورت نیاز محوطه گمرک و راه آهن برای پارکینگ به بار پارکینگ‌های دائم و موقت اطراف حرم مطهر رضوی افزوده خواهد شد.

هفت هزار جای پارک خودرو در اطراف حرم رضوی فراهم شد

شهردار مشهد گفت: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی به صورت رایگان در سه روز پایانی ماه صفر به مجاوران و زائران رضوی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: همچنین قطار شهری با ارائه خدمات ۱۸ ساعته از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ و با کاهش حد فاصله سر خط‌ها به کمتر از ۲ دقیقه در روز‌های پایانی ماه صفر به زائران رضوی خدمت رسانی خواهند داشت.

قلندر ادامه داد: در راستای اجرای پویش هر محله یک زائرسرا، تاکنون ۵۰ محله برای میزبانی زائران رضوی در روز‌های پایانی ماه صفر اعلام آمادگی کرده اند.

شهردار مشهد ادامه داد: در کمیته خدمات شهری ستاد استانی و شهری، متولی ارائه خدمات در حوزه خدمات شهری و نظافت شهر نجف و حوزه حمل و نقل جا به جایی زائران پیاده در داخل و خارج از مرز مهران را بر عهده داشتیم.

وی با آسیب شناسی مشکلات احتمالی در قالب ستاد پایانی دهه صفر گفت: این مشکلات در هفت کمیته شامل کمیته‌های تکریم و استقبال از زائران، اطلاع رسانی و رسانه، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، برنامه‌ریزی و پشتیبانی، نظارت و بازرسی، حفاظت و حراست، بررسی و رصد شده است.

به گزارش ایرنا، دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می‌شود و در این دهه مناسبت‌هایی، چون ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و سالروز با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می‌رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از مناطق دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهدالرضا آمده و آیین‌های سوگواری را در کنار حرم امام رضا (ع) به جا می‌آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
تا حالا پارکینگ خدام رو دیدید