مدیرکل راهداری خراسان رضوی:

زائران پیاده مشهد فقط در روز تردد کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تردد کاروان‌های زائران پیاده در جاده‌های منتهی به مشهد برای حفظ ایمنی باید فقط در روز و برخلاف حرکت خودروها و جریان ترافیک باشد.

جعفر شهامت  گفت: علاوه بر این تردد زائران باید خارج از سطح سواره رو و در مسیر‌های ایمن تعیین شده در حریم راه انجام شود، همچنین حرکت آن‌ها در محل‌هایی که محدودیت تردد وجود دارد مانند پل‌ها و یا «ترانشه ها» باید از شانه راه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حرکت کاروان‌های پیاده باید به صورت صف‌های یک ردیفه باشد، بیان کرد: جهت رعایت موارد ایمنی و تامین امنیت تردد عبور عرضی از سطح جاده ممنوع است و در صورت ضرورت برای عبور از عرض جاده، حرکت از محل‌های ایمن، پل‌های عابر پیاده و زیرگذر‌ها انجام شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان داشت: تردد زائران باید در ساعات روشن روز از طلوع تا غروب آفتاب انجام شود و افراد کاروان حتی المقدور از لباس رنگ روشن و «جلیقه فسفری شبرنگ دار» استفاده کنند.

شهامت اظهار داشت: کنترل کودکان به دلیل عدم درک آن‌ها از سرعت و تشخیص فاصله خودرو باید مورد توجه جدی والدین و مسوولان کاروان‌های پیاده قرار گیرد، از سوی دیگر زائران پیاده از سوار شدن در قسمت بار وانت‌ها و دیگر وسائل نقلیه خودداری نمایند.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می‌شود و در این دهه مناسبت‌هایی، چون ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و سالروز با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می‌رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان رضوی در همین دهه است که در آن بسیاری از هیات‌های عزاداری در قالب کاروان‌های پیاده از طریق جاده‌های منتهی به مشهد عازم آیین‌های سوگواری امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار