مدیر کل ارتباطات و فناوری خراسان رضوی گفت: سامانه ارتباطی حرم مطهر رضوی با ارتقای زیر ساخت های ارتباطی، در روزهای پایانی صفر ظرفیت خدمات‌رسانی و پشتیبانی بیش از «سه میلیون نفر در لحظه» را دارد.

علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری خراسان رضوی گفت: این خدمات رسانی توسط  ۱۳ سایت مخابراتی ثابت و چهار سایت سیار به زائران حرم مطهر رضوی انجام می گیرد که در صحن های مختلف و مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی نصب شده‌اند.

او افزود: با راه اندازی این سامانه زائران دیگر در ساعات اوج ازدحام و حتی در محیط روضه منوره با مشکل ارتباط مخابراتی از جمله ارتباط مکالمه ای، تلفنی و حتی تصویری روبرو نخواهند بود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به افزایش چشمگیر حضور زائران در حرم حضرت رضا (ع) همزمان با ایام پایانی ماه صفر ادامه داد: راه اندازی سامانه ارتباطی که از حدود یکسال پیش عملیات استقرار آنها انجام گرفته است، موجب افزایش ۲ برابری ارائه خدمات ارتباطی به زائران و مجاوران شده است و دیگر شاهد ایجاد اختلال در ارتباط نخواهیم بود.

دلگیر با اشاره به اینکه پیش از این خدمات رسانی ارتباطی به زائران حرم مطهر از سایت های مخابراتی مجاور حرم انجام می گرفت، بیان کرد: نصب و راه اندازی هر سایت حداقل ۴۰ میلیارد ریال هزینه داشته که با اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.