جمعی از اسرای فلسطینی اعلام کردند در پی عقب‌نشینی کابینه رژیم صهیونیستی از اجرای طرحی علیه آن‌ها، اعتصاب غذای خود را به تعویق خواهند انداخت.

کمیته عالی ملی جنبش اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گوید در پی انصراف کابینه رژیم از اجرای یک طرح محدود کننده علیه آن‌ها، تصمیم خود برای اعتصاب غذای نامحدود را به تعویق انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری سما، در بیانیه کمیته عالی ملی جنبش اسرای فلسطینی آمده است: «عیلرغم تعلیق این تصمیم، اسیران فلسطینی و ملت فلسطین همچنان آماده مقابله با هرگونه تصمیمی علیه اسیران هستند. اعتصاب غذا سلاح همیشگی و شمشیر از نیام درآمده ما برای حفاظت از حق و حقوقمان است و به رژیم اشغالگر می‌گوییم که اگر به اتخاذ این اقدامات بازگردند ما نیز اعتصاب غذا را در دستور کار قرار خواهیم داد».

پیش از این، «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم اشغالگر از طرحی برای افزایش فشار بر اسرای فلسطینی خبر داده بود. این وزیر افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو، خواستار محدود شدن دیدار‌های زندانیان فلسطینی با خانواده هایشان شده بود. در همین راستا، اسرای فلسطینی اعلام کرده بودند دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

گفتنی است طرح بن غفیر در نهایت به دلیل ترس کابینه از واکنش فلسطینیان با مخالفت دیگر وزرا رو به رو شد. 

پیش از این، پارلمان عربی نیز تصمیمات ظالمانه بن غفیر در حق اسرای فلسطینی را به شدت محکوم کرده بود. این پارلمان هفته گذشته اعلام کرد اسرای فلسطینی در سایه روی کار آمدن کابینه افراطی راست‌گرا به ریاست نتانیاهو در معرض حملات وحشیانه و نژادپرستانه قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار