تاکید استاندار بر تسریع در اجرای مراحل طرح گردشگری آشوراده

استاندار گلستان بر اجرای سریع مراحل طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده توسط دستگاه‌های مسئول تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.

علی محمد زنگانه در جلسه پیگیری اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده با حضور مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری محیط زیست و مدیران مرتبط با طرح در دفتر تهران گفت: پیگیری لازم برای تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح با اولویت و سرعت انجام شود.

او ادامه داد: لایروبی مسیر دسترسی به جزیره آشوراده یکی از اقدامات دیده شده در طرح گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده است که آخرین وضعیت اجرای لایروبی و گزارش پیشرفت تدوین و بازنگری طرح هادی آشوراده در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 زنگانه اضافه کرد: پس از حل مشکلات حقوقی جزیره آشوراده و تعیین تکلیف اراضی این جزیره و تمدید مجوز‌های لازم برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده، تسریع در اجرای طرح با توجه به دستور قاطع رئیس جمهور در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

او گفت: در مرحله اول ساماندهی و بهسازی روستای آشوراده به عنوان گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی در دستور کار قرار دارد که با صدور احکام قضایی برای اراضی این جزیره سرعت انجام کار بیشتر خواهد شد.

 زنگانه گفت: یکی از موضوعات مورد تائید در طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده این است که اقامت شبانه در بافت قدیم روستا انجام خواهد شد و در راستای اجرای این طرح همه مجوز‌های لازم صادر شده و اقدامات بر اساس مجوز‌ها و قوانین موجود است.

او تاکید کرد: همه اقدامات باید بر اساس مجوزها، ملاحظات محیط زیستی و بر اساس مقررات جاری باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.