تحصیل ۴۱۷ هزار دانش آموز در ۳ هزار کلاس درس در گلستان

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از آمادگی مدارس استان برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

سیدرضا نظری امشب یکشنبه ۲۶ شهریور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: امسال ۴۱۷ هزار دانش آموزان گلستان در ۳ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

او افزود: ۲۴ هزار نیروی فرهنگی شامل ۱۹ هزار معلم و پنج هزار کادر مدرسه نیز امسال پذیرای دانش آموزان گلستانی خواهند بود.

نظری با بیان اینکه گلستان امسال کمبود معلم ندارد گفت: کمبود نیرو‌های خود را از طریق برگزاری آزمون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، به کارگیری فرهنگیان بازنشسته و نیرو‌های خرید خدمات و معین کار جبران کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به برگزاری آزمون دبیری و آموزگاری گفت: امسال سهمیه استخدامی گلستان از ۸۰۰ نفر به ۱۳۰۰ نفر افزایش یافت و نتایج آموزگاری تا پایان هفته و آزمون دبیری تا ۱۵ مهر اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: هم اکنون ۴۷۷ نیروی خرید خدمات در گلستان داریم و تلاش می‌کنیم وزارت خانه با به کارگیری این افراد در سال تحصیلی جدید نیز موافقت کند.

نظری همچنین از تلاش برای هوشمندسازی مدارس استان خبر داد و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و روند اجرای این طرح در حال اجراست.

او با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی استان گفت: برای بالابردن کیفیت این مدارس تسهیلات ارزان قیمت به موسسان مدارس غیر دولتی پرداخت می‌کنیم و در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی در اختیار موسسان این مدارس زمین قرار دهد برای ساخت آمادگی دارند.

نظری به کمبود مدرسه در گرگان مرکز استان هم اشاره کرد و گفت: فعلا کمبود را با دو شیفته کردن جبران کردیم، اما قرار است سال ۱۴۰۳ سه مدرسه به گرگان افزوده شود.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار