معاون استاندار کردستان:

برگزاری جشنواره موسیقی اقوام رویداد بی‌نظیری در کردستان است

رشیدی پور گفت: جشنواره موسیقی اقوام ایرانی رخداد هنری بی‌نظیری در سنندج شهر خلاق موسیقی و بستری برای تبادل فرهنگی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان عصر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی بستری برای معرفی استعداد و ظرفیت‌های استان و تبادل فرهنگی است و باید حوزه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده کنند.

عبدالله رشیدی پور  افزود: نهادینه شدن و تثبیت تداوم برگزاری جشنواره موسیقی در استان نیازمند استقبال و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط است.

او گفت: بهره‌مندی مردم از فضای با نشاط موسیقی استان و میزبانی مناسب از هنرمندان حوزه موسیقی نواحی مختلف کشور هدف ما در برگزاری جشنواره است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان  با بیان اینکه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی نقش مهمی در احیای هنر و هنرمندان و ثبت و ضبط آثار آنان را دارد افزود: حضور ۱۸ قوم در قالب ۲۴ گروه در سنندج، بستری برای معرفی پتانسیل استان و گردهم آمدن استعداد‌های برتر و اصیل کشور در حوزه موسیقی نواحی مختلف است.

رشیدی پور تصریح کرد: این جشنواره فرصت هم‌زیستی فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌آورد و زمینه مطلوبی را برای معرفی هنرمندان عرصه موسیقی در سطح جهان، مهیا می‌کند.

ی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که از هشتم تا  ۱۱ مهرماه جاری با حضور ۱۸ قوم از اقوام ایرانی در سنندج برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.