معاون استاندار کردستان:

مهارت آموزی در اولویت کمپ ماده ١۶ ترک اعتیاد باشد

رمضانی بر ضرورت حرفه‌آموزی و جلوگیری از گرایش دوباره بهبود یافتگان به اعتیاد تأکید کرد و گفت: مهارت آموزی باید در اولویت مراکز ماده ١۶ باشد.

 معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بازدید از کمپ ماده ١۶ سنندج به همراه فرماندار سنندج  اظهار داشتک اعتیاد و مصرف مواد مخدر  زمینه‌ساز بروز سایر آسیب‌های اجتماعی است ، به همین دلیل مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد به عنوان مراکز حاکمیتی با پذیرش معتاد‌های بی خانمان و متجاهر برای نگهداری، درمان و بهبود آن‌ها اقدام کنند.

مهدی رمضانی با تاکید بر اینکه باید با اشتغالزایی و فراهم کردن موقعیت‌های شغلی آسان برای بهبودیافتگان از اعتیاد، در جهت ایجاد شهری بدون معتاد متهاجر حرکت شود ، افزود: جوانان گرفتار در دام اعتیاد از سرمایه‌های جامعه هستند و نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کرد.

او بر ضرورت بازپروری، حرفه‌آموزی و جلوگیری از گرایش دوباره بهبود یافتگان به اعتیاد تأکید کرد و گفت: مهارت آموزی باید در اولویت مراکز ماده ١۶ باشد تا افراد بتوانند پس از ورود به جامعه، زندگی پاک و سالمی را در پیش گیرند.

 معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  با تاکید بر اینکه اشتغال و اقتصاد مهم‌ترین عامل جلوگیری از بازگشت به اعتیاد در بهبودیافتگان است، خاطرنشان کرد: در این مراکز باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و تولیدی زمینه‌ی ایجاد اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد فراهم شود هم چنین دولت نیز حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام می دهد.

رمضانی در پایان گفت: ضرورت دارد که آموزش و اجرای طرح‌های مداخله به عنوان راهکار مقابله و عامل پیشگیرانه در مبارزه با اعتیاد سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.