حاجی‌پور گفت: توزیع امکانات در بحث آمایش سرزمینی و توزیع عدالت آموزشی در تهران را نمی‌توان با کرمان، زاهدان و بندرعباس مقایسه کرد.

رضا حاجی‌پور، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر چهل درصدی معدل در کنکور گفت: این میزان تاثیر معدل در کنکور به چالشی برای خانواده‌ها تبدیل شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید یک هم اندیشی با کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس می‌کرد چرا که این تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این شرایط اقتصادی برای خانواده‌ها خوب نبود.

وی ادامه داد: آیا در توزیع عدالت آموزشی می‌توان تهران را با کرمان مقایسه کرد؟، البته تمام معلمان ما خوب هستند، اما توزیع امکانات در بحث آمایش سرزمینی و توزیع عدالت آموزشی در تهران را نمی‌توان با کرمان، زاهدان و بندرعباس مقایسه کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: امکاناتی که در تهران وجود دارد در خیلی از شهرستان‌ها نیست و با تاثیر چهل درصدی معدل در کنکور خیلی از دانش آموزان از معدل کم می‌آورند، چون آن معدلی که امروز دانش آموز تهرانی می‌گیرد دانش آموز زاهدانی نمی‌تواند بگیرد بنابراین اینجا بایستی بازنگری می‌شد و امتیازاتی را به دانش آموزان در مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط همان منطقه می‌دادیم.

نماینده مردم آمل در مجلس اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس باید در تصمیم گیری‌های آموزشی و جذب نیرو‌های آموزشی دور هم بنشینند.

حاجی‌پور بیان کرد: الان دویست هزار نیرو در آموزش و پرورش جذب شده‌اند، اما بلاتکلیفند و ما به دنبال ساماندهی‌شان هستیم البته این امر در طول سا‌ل‌های گذشته رخ داده مثلا یک نفر ۱۵ سال سابقه دارد، اما هنوز ساماندهی نشده به همین دلیل بیمه و حقوق مرتبی ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
باید به مدارس مستضعف نشین ضریب داد تا تعادل بین پولدارا و فقیرا رعایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
اگر نظر پخش نمیکنید پس نظر میخواهید چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
فقط بایدجلوی نفوذبعضی بچه پولدارها رو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۱۶:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
امتیازها را حذف کنید اجازه بدهید بچه درس خوان ها برن بالا به جای امتیاز دادن پول به خانواده هادارای امتیاز بدهید من افرادی را خبر دارم با 43 سال سن رفتن در آموزش و پرورش استخدام شدن ولی بچه های که تازه فارغ التحصیل شدن بیکار هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
توزیع عدالت آموزشی در کشور یکسان نیست".چه چیزی یکسان هست که این دومیش باشه!؟.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام عدالت نتنها در اموزش بلکه در حقوق ومزایا هم رعایت نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
این بهترین ایده وعدالت برای مناطق کمتر برخوردار از منابع مالی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
عدالت اموزشی در استان های مرزی که اغلب کم برخوردارن با شهری مثل تهران و اصفهان برابرند؟مثلا سیستان و سمنان و ارومیه کجا و تهران و اصفهان کجا !!!ا
آخرین اخبار