استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیریتی استان از فضای تعامل و بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی استقبال می‌کند و در تصمیم گیری‌ها از آن بهره خواهد برد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار داشت: توجه به اثرگذاری دانشگاه و اعضای هیئت علمی در فضای تصمیم سازی در استان و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه برای احصاء نظام مسائل استان و راهکار‌های پرداختن به موضوعات یکی از دغدغه‌های همیشگی استان بوده و باید نسبت به آن یک راهکار مناسب‌تر اتخاذ کرد. 

وی افزود: ارتباط دانشگاه با بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به طور قطع دستاورد‌های زیادی به همراه خواهد داشت، ولی رویه درست استفاده از این امکان باید دو طرفه باشد و از سوی خود دانشگاه پیگیری و از سوی مجموعه مدیریتی استان تسهیل گری اتفاق بیفتد تا منجر به نتیجه شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین در برخی از موضوعات دارای مزیت‌های مختلفی است، ولی متاسفانه این مزیت‌ها در حوزه دانشگاهی مورد غفلت واقع شده و از آن بهره وری مناسبی صورت نگرفته و موضوعی که در بخش کشاورزی، صنعت و ارتباط با بخش خصوصی به وضوح مشاهده می‌شود و باید رابطه بین دانشگاه و واحد‌های تولیدی به شکل بهتری دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد؛ دانشگاه و دانشگاهیان می‌توانند به مدیریت کلان استان در شناسایی مشکلات، نظام مسائل و راه حل آن‌ها کمک کنند و تاکید داریم مدیران استان رابطه خود را با دانشگاه بیش از پیش تقویت کنند.

اعلایی یادآورشد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها به عنوان یک مزیت استانی مغفول مانده و مجموعه مدیریتی استان از فضای تعامل و بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی استقبال می‌کند و چنانچه در انتخاب مدیران نگاه به دانشگاه‌ها وجود داشته و از آن‌ها مشورت گرفته شده از این پس هم به مدیران تاکید می‌شود که در این حوزه تسهیل گری کنند.

وی بیان کرد: افزایش ارتباط واحد‌های تولیدی با جامعه دانشگاهی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آن را در دستور کار قرار دهند تا بتوان از ظرفیت علم در فضای اقتصادی بهره بیشتری گرفت.

استاندار قزوین اظهارداشت: در راستای تغییر شیوه سنتی به شیوه دانشی در حوزه‌هایی نظیر کشاورزی و صنعت نیازمند تربیت نیرو‌های انسانی توانمند در حوزه علم و دانش هستیم که به مراتب دانشگاه گزینه مناسبی برای تربیت نیرو‌های متخصص است، اما بایستی ارتباط جامع و مناسبی بین دانشگاه و صنعت و کشاورزی شکل بگیرد. 

اعلایی افزود: با توجه به وجود ظرفیت خوب بخش خصوصی دانشگاه باید به فکر ارتباط بیشتر با این بخش باشد و با تشکیل اتاق فکر‌های مشترک نیاز بخش خصوصی به دانش روز و بهره وری بیشتر را با استفاده از توان علمی موجود رفع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار